Brytyjczycy już teraz pobierają więcej niż 12,4 mln aplikacji bankowych, podczas gdy liczba transakcji dokonywanych za pomocą nich wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu roku, do 18,6 mln w tygodniu, w roku 2013. Royal Bank of Scotland deklaruje, że ma już ponad miliard logowań do swojej aplikacji od momentu jej uruchomienia. Przeciętny klient używa jej jakieś 24 razy w miesiącu. Klienci wyrazili zgodę, aby otrzymywać więcej niż 450 milionów wiadomości tekstowych, takich jak powiadomienia o bilansach od swoich banków w 2013 roku.
Taka sytuacja zmusza bankowość internetową do kolejnych postępów: RBS twierdzi, że 5,6 mln użytkowników bankowości internetowej, a HSBC informuje, że 72% wszystkich interakcji z klientami zostało już przeniesione na telefon.
Innym obszarem, który odnotowuje ogromny wzrost w ciągu ostatniego roku są płatności bezstykowe. Obecnie w UK działa 28,4 mln kart debetowych i kredytowych działających dotykowo. Grupa RBS deklaruje, że klienci dokonali w ubiegłym roku 14 mln płatności za pomocą kart bezstykowych. Ilość ta wzrośnie trzykrotnie w tym roku, a przez kolejne 10 lat może uzyskać wielkość 250 mln.
Banki systematycznie odnotowują spadek wizyt w oddziałach. Wielu z nas kocha ideę naszego lokalnego sprzedawcy lub księgarni, ale zamiast zdecydować się na zakup od niego kupujemy w sklepie internetowym, który dostarcza towary bezpośrednio do naszych drzwi. Byłoby naiwnością sądzić, że banki będą w jakiś sposób odporne na takie zmiany. W placówkach, które się modernizują technologia może się przyczynić się do poprawy jakości usług. Barclays wprowadził iPady w swoich oddziałach, co pomogło ograniczyć czas potrzebny klientowi do otwarcia konta, do zaledwie trzech minut.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz