wtorek, 1 kwietnia 2014

W UK liczba transakcji mobilych w ciągu roku wzrosła dwukrotnie

Wielka Brytania jest w środku bankowego rewolucji technologicznej. Brytyjczycy unikają oddziałów na rzecz telefonów komórkowych.

Brytyjczycy już teraz pobierają więcej niż 12,4 mln aplikacji bankowych, podczas gdy liczba transakcji dokonywanych za pomocą nich wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu roku,  do 18,6 mln w tygodniu, w roku 2013. Royal Bank of Scotland deklaruje, że ma już ponad miliard logowań do swojej aplikacji od momentu jej uruchomienia. Przeciętny klient używa jej jakieś 24 razy w miesiącu. Klienci wyrazili zgodę, aby otrzymywać więcej niż 450 milionów wiadomości tekstowych, takich jak powiadomienia o bilansach od swoich banków w 2013 roku.

Taka sytuacja zmusza bankowość internetową do kolejnych postępów: RBS twierdzi, że 5,6 mln użytkowników bankowości internetowej, a HSBC informuje, że 72% wszystkich interakcji z klientami zostało już przeniesione na telefon.
Innym obszarem, który odnotowuje ogromny wzrost w ciągu ostatniego roku są płatności bezstykowe. Obecnie w UK działa 28,4 mln kart debetowych i kredytowych działających dotykowo. Grupa RBS deklaruje, że klienci dokonali w ubiegłym roku 14 mln płatności za pomocą kart bezstykowych. Ilość ta wzrośnie trzykrotnie w tym roku, a przez kolejne 10 lat może uzyskać wielkość 250 mln.
Banki systematycznie odnotowują spadek wizyt w oddziałach. Wielu z nas kocha ideę naszego lokalnego sprzedawcy lub księgarni, ale zamiast zdecydować się na zakup od niego kupujemy w sklepie internetowym, który dostarcza towary bezpośrednio do naszych drzwi. Byłoby naiwnością sądzić, że banki będą w jakiś sposób odporne na takie zmiany. W placówkach, które się modernizują technologia może się przyczynić się do poprawy jakości usług. Barclays wprowadził iPady w swoich oddziałach, co pomogło ograniczyć czas potrzebny klientowi do otwarcia konta, do zaledwie trzech minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz