Kierunki strategicznego rozwoju ogłoszone przez T-Mobile: IT, Cloud, energetyka, bankowość i logistyka.
T-Mobile i Alior Sync.
Multipakiety usługowo-lojalnościowe dla klientów telefonii. Rozwój poprzez afiliację usług wokół jednego konta użytkownika biznesowego i indywidualnego.
"Będziemy rozszerzać i mocno mernizować ofertę Alior Sync" – tłumaczy Mirosław Rakowski.
„T-Mobile posiada bardzo dużą bazę klientów, to blisko 16 milionów podpisanych umów z abonentami, a do tego rozbudowaną infrastrukturę ponad tysiąca punktów sprzedaży. To ogromna baza potencjalnych pożyczkobiorców dla banku internetowego. Ale operator nie chce poprzestawać na usługach finansowych.
– Nie chcemy się zamykać tylko tam, gdzie jest usługa telekomunikacyjna, ale zawsze chcemy rozmawiać z partnerami, którzy są w stanie tę naszą usługę telekomunikacyjną rozszerzać o inne wartości. Bo tu to jest bardzo naturalne – energetyka, finanse, może też opieka zdrowotna i tak dalej – to idzie w tym kierunku – zaznacza prezes zarządu T-Mobile.
T-Mobile jako pierwszy operator w Polsce wprowadził do przedsprzedaży smartfona Samsung Galaxy S 5, którego jednym z głównych filarów jest ochrona zdrowia, co zapewniają wbudowany czujnik tętna i aplikacja S-Health 3.0. Rozbudowanie usług w dziedzinie zdrowia operator odkłada jednak w czasie… Takie tematy, jak bezpieczeństwo ludzi, obiektów (ubezpieczenia) i tak dalej, to są tematy, które już są rozwiązane, są dostępne i nasi partnerzy już je wspierają – tłumaczy Rakowski.
„Mamy ambicje zaistnieć na rynku ubezpieczeniowym. Na razie nie wybraliśmy jeszcze partnera. Chcemy zaoferować klientom najlepsze dostępne na rynku produkty ubezpieczeniowe w różnych kategoriach i dlatego przyglądamy się różnym rozwiązaniom oferowanym przez potencjalnych kooperantów.” mówi Igor Matejov
W zeszłym roku T-Mobile podpisał umowę z Tauronem, drugim co do wielkości dostawcą energii w Polsce (Będzie to m.in. komunikacja między maszynami (M2M), czyli Internet Rzeczy i inteligentne liczniki. Obecnie razem prowadzimy program pilotażowy polegający na wzajemnej sprzedaży usług). Teraz ogłaszany jest alians z Aliorem. T-Mobile zapowiada dalszą ekspansję. – W innych dziedzinach, zbliżonych do naszej branży, takich jak finanse i energetyka, szukamy partnerów, którzy znają się na tym temacie najlepiej. I tutaj chcemy budować różne alianse. Ogłosiliśmy alians z Tauronem, teraz zaczynamy współpracę z Aliorem. I pójdzie to dalej – zapewnia Miroslav Rakowski, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Monitoring pojazdów – „Tu mamy jednego partnera strategicznego. Jest nim Finder, jeden z liderów na polskim rynku monitoringu pojazdów. Usługa będzie się nazywała Pro Auto i pojawi się 2 kwietnia. Finder do tej pory obsługiwał firmy z dużymi flotami pojazdów. Teraz T-Mobile zaoferuje usługę małym i średnim firmom, a później także osobom prywatnym.” mówi Igor Matejov
Orange Polska i mBank poinformowały oficjalnie 19 marca 2014r., że wspólnie utworzą podmiot, który stworzy specjalną platformę. Za jej pośrednictwem obie firmy będą świadczyć usługi telekomunikacyjne i finansowe. Działalność ma być prowadzona pod marką udostępnioną przez telekom. Można więc przypuszczać, że w nazwie nowego „mobilnego banku” pojawi się Orange. Do obowiązków telekomu będzie należało pozyskiwanie klientów i marketing. Ponadto w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2023 r. Orange ma prawo do nabycia części mienia utworzonego wspólnie przedsiębiorstwa, przez wskazany przez Orange bank lub przez bank utworzony wspólnie przez obie spółki. Umowa ma obowiązywać do 2025 r. z opcją przedłużenia na 3 lata.
Wspólna oferta mBanku i Orange będzie skierowana do klientów indywidualnych oraz małych
i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe
i debetowe. Dzięki nowym, atrakcyjnym pakietom, składającym się z usług finansowych
i telekomunikacyjnych, klienci zyskają więcej. „Klienci banków oczekują maksymalnego ułatwienia i uproszczenia sposobu zarządzania swoimi pieniędzmi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują. Takim rozwiązaniem jest właśnie mobilny bank. Łączy on w sobie kompetencje Orange Polska, operatora największej sieci szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego oraz mBanku, wyznaczającego trendy w nowoczesnej bankowości elektronicznej. Doświadczenie i potencjał obu firm gwarantuje najwyższą jakość usług. Wejście na nowe rynki, w tym rynek finansowy, jest jednym z istotnych elementów naszej strategii” – powiedział prezes Orange Polska, Bruno Duthoit.
Alior Bank rozwija T-Mobile MyWallet
Klienci Alior Banku mogą korzystać z usługi T-Mobile
Od 5 marca 2014 r. klienci Alior Banku mogą korzystać z usługi T-Mobile - MyWallet, umożliwiającej płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym w ponad 140 tys. punktów w Polsce.
W „mobilnym portfelu” dostępne będą zarówno karty debetowe, jak i karty kredytowe.
- Jednym z kluczowych elementów sukcesu płatności zbliżeniowych telefonem, jest ich dostępność. Dzięki nawiązaniu współpracy z Alior Bankiem, z usługi MyWallet może skorzystać ponad milion nowych klientów - powiedział Grzegorz Bors, Członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska. Zwiększanie liczby partnerów, których oferta jest dostępna w MyWallet jest naszym priorytetem – dodaje.
Korzystanie z usługi MyWallet jest równie proste, jak płacenie kartą zbliżeniową. Klient może umieścić w „mobilnym portfelu” jedną lub kilka kart debetowych oraz kredytowych i płacić telefonem we wszystkich miejscach akceptujących płatności zbliżeniowe. Obecnie, takich punktów jest w Polsce około 140 000. W przypadku płatności powyżej 50 zł, transakcję należy potwierdzić kodem PIN.
Klienci Alior Banku mogą korzystać z usługi T-Mobile - MyWallet
Korzystanie z usługi MyWallet jest równie proste, jak płacenie kartą zbliżeniową. Klient może umieścić w „mobilnym portfelu” jedną lub kilka kart debetowych oraz kredytowych i płacić telefonem we wszystkich miejscach akceptujących płatności zbliżeniowe.
W MyWallet można także ustawić dodatkowe zabezpieczenia, takie jak hasło lub kod do aplikacji, czy blokadę ekranu telefonu, co zapewnia użytkownikom poczucie bezpieczeństwa przy korzystaniu z usługi. Ponadto, wszystkie transakcje realizowane za pomocą telefonu z usługą MyWallet są autoryzowane online w banku, co gwarantuje bieżącą weryfikację salda na koncie.
Aby skorzystać z usługi MyWallet należy być abonentem sieci T-Mobile i posiadać telefon z funkcją Near Field Communication (NFC - ang. - komunikacja bliskiego zasięgu), z kartą SIM przystosowaną do NFC. Obecnie klienci mogą wybierać spośród 20 modeli telefonów, za pomocą których można korzystać z oferty MyWallet. Klient, po pobraniu na swój telefon aplikacji MyWallet powinien złożyć zlecenie w banku na instalację karty w telefonie. Po zdalnej instalacji karty od razu możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu. Do października 2014 r. usługa dla klientów T-Mobile jest bezpłatna.
Dotychczas do usługi MyWallet dostęp mieli klienci następujących banków: eurobank, Getin, mBank, Noble Bank i Raiffeisen Polbank.
www.aliorbank.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz