piątek, 28 marca 2014

Polska jest jednym z najważniejszych rynków płatności mobilnych w Europie

DIMOCO I JUNIPER opublikowali badania potencjału uruchomienia płatności mobilnych w Polsce.

W Polsce jedynie 17,7% ludności używa karty kredytowej, ale statystycznie każdy ma telefon komórkowy. W 2017 więcej niż € 5 mld. Szacuje się, że większość treści cyfrowych może być opłacana w  ten sposób.
Brunn am Gebirge (Österreich), 13 marca 2014 - DIMOCO http://www.dimoco.eu oraz Juniper rozpoczęły badania potencjału płatności mobilnych. W regularnych odstępach czasu będą prezentowane wyniki dotyczące możliwości zakupu treści elektronicznych za pośrednictwem telefonu. Pierwszym z tych krajów jest Polska.

Tylko 17,7% populacji (osoby, które ukończyły co najmniej 15-lat) jest właścicielem karty kredytowej, ale statystycznie każdy ma telefon komórkowy. Penetracja karta SIM utrzymuje się aktualnie na poziomie 144%. Szacuje się, że w roku 2017 treści cyfrowe o wartości ponad 5 mld € będą kupione za pośrednictwem telefonu i rozliczone przez operatorów.
"Wraz z Juniper Research będziemy analizować najważniejsze europejskie rynki płatności mobilnych", potwierdza, Gerald Tauchner, DIMOCO CEO. "Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najważniejszych europejskich rynków płatności", stwierdza Windsor Holden, dyrektor ds. badań w Juniper Research.

Opublikowany właśnie raport pokazuje potencjał rozliczeniowy dotyczący sprzedaży treści cyfrowych za pośrednictwem telefonu komórkowego w Polsce.

Polska jest jednym z najważniejszych rynków płatności mobilnych w Europie.

W sytuacji gdy penetracja kart kredytowych jest tak niska powstaje proste pytanie. W jaki sposób mają/powinno być rozliczane pobieranie treści cyfrowych? Odpowiedź wydaje się prosta. Dokładnie tam, gdzie rozlicza się płatności z operatorem telekomunikacyjnym – u operatora. Poza oczywistymi zaletami – jak wyższy współczynnik konwersji, szeroki zasięg i dostępność telefonów komórkowych sprawia, że jest to idealne narzędzie rozliczenia płatności dla firm oferujących dostęp do treści cyfrowych.
W trzecim kwartale 2013 roku, zostało zarejestrowanych w Polsce 55.200.000 aktywnych kart SIM. Odpowiada to penetracji na poziomie 144 proc. "Fakt, że Polska ma większość użytkowników pre-paid - 29,8 mln w porównaniu do 25,4 mln postpaid - pokazuje, że operatorzy muszą opracować strategie mające na celu skupienie się na monetyzacji i zagospodarowaniu tego segmentu” mówi Windsor Holden (dyrektor ds. badań w Juniper Research). Polski rynek telefonii komórkowej, jest podzielony pośród czterech operatorów telefonii komórkowej: Orange (27,3%, Q3/2013), T-Mobile (28,2%, Q3/2013), Plus / Polkomtel (26,1%, Q3/2014) i P4/Play (18,4%, Q3/2014 ).

Billing / rozliczenie płatności za pobieranie treści cyfrowych, za pośrednictwem operatora telefonii komórkowej

Operacje płatności za pośrednictwem telefonu komórkowego mogą zostać spięte w łatwy sposób z procesem zamówienia treści cyfrowych na dowolnym urządzeniu. Więc konsumenci mogą je pobierać/kupować za pośrednictwem smartfonów, tabletów lub na swoich komputerach i płacić za filmy, muzykę, książki, ebooki, prenumeraty i inne produkty cyfrowe za pośrednictwem swoich operatorów sieci komórkowych. Przepływy płatności są dostosowane do urządzenia. Przykład: Konsument chciałby pobrać aktualny numer e-czasopisma na swój smartphone i przechodzi w tryb online. Ona / on może bezpośrednio zamówić treści cyfrowe w telefonie za pośrednictwem strony internetowej i płacić „jeden-kliknij-płatności” - bez konieczności używania hasła. W przypadku przepływów płatniczych, które rozpoczynają się w sieci mobilnej, konsumenci są przekierowywani do strony płatności operatora sieci komórkowej, gdzie mogą łatwo potwierdzić płatność.
Najważniejsze fakty dotyczące polskiego rynku operatorów telefonii komórkowej:

  •  Ludność: 38.500.000, źródło: Juniper Research, Q3/2013
  • Penetracja dla kart kredytowych -  17,7% (dorośli 15 +), źródło: Juniper Research & World Bank, 10/2013
  • 144% populacji - penetracja kart SIM, źródło: Juniper Research, Q3/2013
  • Udział w rynku operatorów sieci karty SIM: Orange (27,3%), T-Mobile (28,2%), Plus / Polkomtel (26,1%), P4/Play (18,4%)
  • Treści cyfrowe wartości od 0,12 do 30,75 zł (brutto) mogą być rozliczane/kupowane za pośrednictwem pojedynczych transakcji lub usług abonamentowych za pośrednictwem telefonów komórkowych, płatności źródło: DIMOCO Q1/2014
  • Wartość europejskiego rynku zasobów cyfrowych wzrośnie do wartości 29 mld € w roku 2017. Źródło: Juniper Research & DIMOCO Biała księga, 12/2013
  • 5,2 mld € warto treści cyfrowych będą rozliczane za pośrednictwem telefonu komórkowego rozliczeń w 2017 r., źródło: Juniper Research & DIMOCO Biała księga, 12/2013
   
About DIMOCO
Founded in 2000, DIMOCO http://www.dimoco.us is a successful European mobile payment and messaging partner. With its products DIMOCO pay:smart, DIMOCO pay:flexible and DIMOCO pay:periodic DIMOCO offers companies an easy way to bill digital content via the cell phone bill and just a single interface to reach the total DIMOCO market potential of 1 billion mobile subscribers in 32 countries.

Please direct your enquiries to:
Margit Anglmaier; DIMOCO Europe GmbH
Europaring F15/302, A-2345 Brunn am Gebirge

Tel: +43/1/33 66 888-2059; E-Mail: m.anglmaier(at)dimoco.eu ; http://www.dimoco.us   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz