DIMOCO I JUNIPER opublikowali badania potencjału uruchomienia
płatności mobilnych w Polsce.
W Polsce jedynie 17,7% ludności używa karty kredytowej, ale
statystycznie każdy ma telefon komórkowy. W 2017 więcej niż € 5 mld. Szacuje
się, że większość treści cyfrowych może być opłacana w ten sposób.
Brunn am Gebirge (Österreich), 13 marca 2014 - DIMOCO
http://www.dimoco.eu oraz Juniper rozpoczęły badania potencjału płatności
mobilnych. W regularnych odstępach czasu będą prezentowane wyniki dotyczące
możliwości zakupu treści elektronicznych za pośrednictwem telefonu. Pierwszym z
tych krajów jest Polska.
Tylko 17,7% populacji (osoby, które ukończyły co najmniej 15-lat)
jest właścicielem karty kredytowej, ale statystycznie każdy ma telefon
komórkowy. Penetracja karta SIM utrzymuje się aktualnie na poziomie 144%. Szacuje
się, że w roku 2017 treści cyfrowe o wartości ponad 5 mld € będą kupione za
pośrednictwem telefonu i rozliczone przez operatorów.
"Wraz z Juniper Research będziemy analizować
najważniejsze europejskie rynki płatności mobilnych", potwierdza, Gerald
Tauchner, DIMOCO CEO. "Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z
najważniejszych europejskich rynków płatności", stwierdza Windsor Holden,
dyrektor ds. badań w Juniper Research.
Opublikowany właśnie raport pokazuje potencjał rozliczeniowy
dotyczący sprzedaży treści cyfrowych za pośrednictwem telefonu komórkowego w Polsce.
Polska jest jednym z najważniejszych rynków płatności
mobilnych w Europie.
W sytuacji gdy penetracja kart kredytowych jest tak niska
powstaje proste pytanie. W jaki sposób mają/powinno być rozliczane pobieranie treści
cyfrowych? Odpowiedź wydaje się prosta. Dokładnie tam, gdzie rozlicza się
płatności z operatorem telekomunikacyjnym – u operatora. Poza oczywistymi
zaletami – jak wyższy współczynnik konwersji, szeroki zasięg i dostępność
telefonów komórkowych sprawia, że jest to idealne narzędzie rozliczenia
płatności dla firm oferujących dostęp do treści cyfrowych.
W trzecim kwartale 2013 roku, zostało zarejestrowanych w
Polsce 55.200.000 aktywnych kart SIM. Odpowiada to penetracji na poziomie 144
proc. "Fakt, że Polska ma większość użytkowników pre-paid - 29,8 mln w
porównaniu do 25,4 mln postpaid - pokazuje, że operatorzy muszą opracować
strategie mające na celu skupienie się na monetyzacji i zagospodarowaniu tego
segmentu” mówi Windsor Holden (dyrektor ds. badań w Juniper Research). Polski
rynek telefonii komórkowej, jest podzielony pośród czterech operatorów
telefonii komórkowej: Orange (27,3%, Q3/2013), T-Mobile (28,2%, Q3/2013), Plus
/ Polkomtel (26,1%, Q3/2014) i P4/Play (18,4%, Q3/2014 ).
Billing / rozliczenie
płatności za pobieranie treści cyfrowych, za pośrednictwem operatora telefonii
komórkowej
Operacje płatności za pośrednictwem telefonu komórkowego mogą
zostać spięte w łatwy sposób z procesem zamówienia treści cyfrowych na dowolnym
urządzeniu. Więc konsumenci mogą je pobierać/kupować za pośrednictwem
smartfonów, tabletów lub na swoich komputerach i płacić za filmy, muzykę,
książki, ebooki, prenumeraty i inne produkty cyfrowe za pośrednictwem swoich
operatorów sieci komórkowych. Przepływy płatności są dostosowane do urządzenia.
Przykład: Konsument chciałby pobrać aktualny numer e-czasopisma na swój
smartphone i przechodzi w tryb online. Ona / on może bezpośrednio zamówić
treści cyfrowe w telefonie za pośrednictwem strony internetowej i płacić „jeden-kliknij-płatności”
- bez konieczności używania hasła. W przypadku przepływów płatniczych, które
rozpoczynają się w sieci mobilnej, konsumenci są przekierowywani do strony
płatności operatora sieci komórkowej, gdzie mogą łatwo potwierdzić płatność.
Najważniejsze fakty
dotyczące polskiego rynku operatorów telefonii komórkowej:
- Ludność: 38.500.000, źródło: Juniper Research, Q3/2013
- Penetracja dla kart kredytowych - 17,7% (dorośli 15 +), źródło: Juniper Research & World Bank, 10/2013
- 144% populacji - penetracja kart SIM, źródło: Juniper Research, Q3/2013
- Udział w rynku operatorów sieci karty SIM: Orange (27,3%), T-Mobile (28,2%), Plus / Polkomtel (26,1%), P4/Play (18,4%)
- Treści cyfrowe wartości od 0,12 do 30,75 zł (brutto) mogą być rozliczane/kupowane za pośrednictwem pojedynczych transakcji lub usług abonamentowych za pośrednictwem telefonów komórkowych, płatności źródło: DIMOCO Q1/2014
- Wartość europejskiego rynku zasobów cyfrowych wzrośnie do wartości 29 mld € w roku 2017. Źródło: Juniper Research & DIMOCO Biała księga, 12/2013
- 5,2 mld € warto treści cyfrowych będą rozliczane za pośrednictwem telefonu komórkowego rozliczeń w 2017 r., źródło: Juniper Research & DIMOCO Biała księga, 12/2013
About DIMOCO
Founded in 2000, DIMOCO http://www.dimoco.us is a successful
European mobile payment and messaging partner. With its products DIMOCO
pay:smart, DIMOCO pay:flexible and DIMOCO pay:periodic DIMOCO offers companies
an easy way to bill digital content via the cell phone bill and just a single
interface to reach the total DIMOCO market potential of 1 billion mobile
subscribers in 32 countries.
Please direct your enquiries to:
Margit Anglmaier; DIMOCO Europe GmbH
Europaring F15/302, A-2345 Brunn am Gebirge
Tel: +43/1/33 66 888-2059; E-Mail: m.anglmaier(at)dimoco.eu
; http://www.dimoco.us
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz