Sposób płacenia za towary i usługi zmienia się. Świat ucieka
od gotówki i kart kredytowych do aplikacji mobilnych, które możemy uruchomić na
naszych smartfonach. Jest to możliwe dzięki ewolucji wszechobecnych
platform mobilnych, aplikacji internetowych, smartfonów, nowych rozwiązań
takich jak Square and Stripe i postępowi starych graczy jak choćby MasterCard
MA 0,13% , którzy nie chcą zostać w tyle.
Większa konkurencja i wyścig o plamę pierwszeństwa wśród
operatorów, banków, sieci handlowych, dostawców technologii tylko sprzyja
rosnącemu zainteresowaniu i popularności tematu.
Rynek w ostatnich miesiącach zalały informacje o działaniach
banków, premierach rozwiązań i produktów,
inwestycji i przejęć. Obiecuje się nam: nowy komfort, niższe opłaty, a w
niektórych przypadkach wzrost bezpieczeństwa. Kto jest liderem w kreowaniu
opinii w tym obszarze?
Forbes zbadał około 2 miliardów dokumentów obejmujących:
wiadomości, blogi, fora, i media społecznościowe w czasie pomiędzy 6 grudnia
2013, a 07 marca 2014r.
Zbadano wpływ instytucji i ludzi na kreowani eopinii o rynku
płatności mobilnych wskazując, 10 najaktywniejszych menedżerów, 10 najlepszych
firm. Przeanalizowano powiązania rynkowe dotyczące technologii mobilnych,
bankowości, producentów urządzeń bezprzewodowych i innych.
Badanie potwierdziło, że w ostatnim roku znacznie wzrósł
wolumen publikacji poświęconych tematyce płatności mobilnych. Przyczyniły się do
tego między innymi zapowiedzi Apple (CEO Tim Cook) o rozwoju tych technologii.
Aż 6 różnych gałęzi przemysłu chce aktywnie wpływać na treść
i ton dyskusji dotyczących rozwoju płatności mobilnych. Są to instytucje finansowe,
handel, bezprzewodowe usługi płatnicze, tradycyjne i komórkowe, producenci
urządzeń oraz start’upy zainteresowane wykorzystaniem technologii w rozwoju
usług.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz