Przedstawiając nową strategię Starbucks, CEO Howard Schult powiedział, że spółka zdała sobie sprawę, że tworząc swoją aplikację płatności mobilnych połączoną z systemem lojalnościowym uzyskała uniwersalne rozwiązanie, które z powodzeniem może sprawdzić się w innych branżach.
Większość sieci handlowych nie posiada wystarczających kompetencji, zasobów i elastyczności by podjąć decyzje o inwestycji w tworzenie podobnych rozwiązań. Starbucks dzięki swojemu, sprawdzonemu rozwiązaniu uzyskał fantastyczne rezultaty zarówno w obszarze płatności mobilnych, wsparcia sprzedaży jak i mediów społecznościowych. Dalsza odsprzedaż i udostępnianie rozwiązania może stać się źródłem dodatkowych zysków.
Nie podjęto jeszcze decyzji w jakiej formie udostępniana będzie ta technologia, ale zarząd nie ma wątpliwości, że jest wystarczająco dojrzała i uniwersalna aby była taka możliwość.
Od wprowadzenia płatności mobilnych w Starbucks, w 2011 roku ich popularność stale rośnie. Przewiduje się, że 14% transakcji w amerykańskich sklepach USA może być dokonywane w ten sposób.
Firma twierdzi, że klienci dokonują w Starbucks 5 milionów transakcji mobilnych codziennie. Już prawie 10 milionów klientów pobrało aplikację mobilną. Większość, bo prawie 8 milionów klientów korzysta z opcji lojalnościowych dostępnych poprzez aplikację.
Więcej>
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz