Nowy standard

Przejdź do serwisu - polskistandardplatnosci.pl

08.2015 - System płatności mobilnych BLIK dostępny w ponad 100 tys. terminali płatniczych

W ponad 100 tys. terminali płatniczych, obsługiwanych przez eService lub First Data Polska, można dokonać zakupu w polskim systemie płatności mobilnych BLIK.

BLIK wystartował 9 lutego 2015 roku. Zasięg tego systemu płatności mobilnych i online nieustannie rośnie. Dzięki BLIK można dokonać płatności w terminalach płatniczych, obsługiwanych przez: eService lub First Data Polska oraz w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych. BLIK umożliwia także wypłatę gotówki w ponad 11 tysiącach bankomatów.

BLIK W USŁUGACH ESERVICE I FIRST DATA POLSKA
Dzięki współpracy z eService i First Data Polska – największymi polskimi agentami rozliczeniowymi, spółka Polski Standard Płatności (PSP), twórca BLIKA, umożliwia płatności w ponad 100 tys. sklepów, kawiarni, punktów usługowych i handlowych, które korzystają z usług wymienionych agentów rozliczeniowych. Obie firmy obsługują zbliżone ilości terminali – po ok. 50 tys. urządzeń, za pomocą których klienci dokonują płatności BLIKIEM. Sieć akceptacji w dalszym ciągu będzie się rozrastać.

BLIK W SYSTEMIE BEZPIECZNYCH PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH I P2P
Już teraz BLIKIEM można zapłacić w kilkudziesięciu tysiącach sklepów i na stronach obsługiwanych przez integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill czy eCard.

Pod koniec 2015 r. PSP planuje wdrożyć rozwiązanie, pozwalające na rozliczenia pomiędzy osobami posiadającymi rachunki w różnych bankach.

BLIK W CO DRUGIM BANKOMACIE W POLSCE
Od 24 lipca za pomocą BLIKA możemy dokonać wpłaty lub wypłaty w ponad 6 tys. bankomatów i wpłato-bankomatów, należących do sieci Euronet.

Dzięki dołączeniu bankomatów sieci Euronet osoby, które pobrały aplikację BLIK, mogą wypłacić pieniądze w 11,5 tys. urządzeń. To już ponad połowa wszystkich bankomatów w Polsce. Wypłaty BLIKIEM są możliwe we wszystkich bankomatach pod marką własną Euronet i w bankomatach: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Credite Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz we wpłato-bankomatach Euronet i bankomatach, które umożliwiają wypłatę w obcej walucie.

OBSŁUGA SYSTEMU BLIK
Obecnie z systemu BLIK korzysta już ponad 800 tys. osób. Aby skorzystać z usługi, należy pobrać aplikację mobilną jednego z banków – założycieli systemu, czyli: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego lub Inteligo. Aby dokonać zakupu, trzeba wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować go na swoim telefonie.

PSP prowadzi również działania, mające na celu powiększenie sieci akceptacji BLIKA we wszystkich kanałach. Na etapie wdrożeniowym są obecnie: Paytel, IT Card – Planet Cash i Blue Media.

– BLIK trafia do coraz szerszego grona klientów dzięki współpracy z największymi dostawcami usług płatniczych, takimi jak eService, First Data Polska czy takim graczem, jak Euronet. Liczba terminali i bankomatów, obsługująca stworzony przez nas system, rośnie z dnia na dzień, a mobilne płatności są nie tylko bezpieczne i szybkie, ale również coraz bardziej powszechne – mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności.

NOWI PARTNERZY BLIK
BLIK – powszechny system płatności mobilnych, to projekt spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków założycieli. Nowi partnerzy, którzy przystąpią do systemu na kolejnych etapach, to m.in.: Getin, Eurobank, NeoBank, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole i Idea Bank.


luty 2015
Startuje Blik - Polski Standard Płatności
PKO Bank Polski, mBank, ING Bank Śląski, Bank Zachodni WBK, Bank Millennium i Alior Bank – we wszystkich tych bankach od dziś klienci będą mogli spróbować nowego, opracowywanego od pewnego czasu systemu płatności mobilnych. Blik, bo taką właśnie nazwę wybrała dla niego spółka Polski Standard Płatności, ma ułatwić proces płacenia za pomocą telefonu, jednocześnie przyczyniając się do popularyzacji takiej regulacji rachunków w sklepach.
Warto przy tym na samym początku wspomnieć o jednym. Choć system w kwestii nazwy oraz dostępności można uznać za nowy, o tyle całkowicie nowy i, co za tym idzie, niesprawdzony wcale nie jest. Jak informował jeszcze w zeszłym roku chociażby serwis Bankier.pl, rozwiązanie funkcjonowało bowiem już wcześniej – w postaci aplikacji IKO, dostępnej dla klientów PKO BP.

I choć możliwości oraz liczba banków wspierających nową aplikację będzie teraz większa, to można z czystym sumieniem powiedzieć, że skorzystały z niej przez ostatnich kilkanaście miesięcy setki tysięcy klientów, wykonując miliony transakcji o łącznej wartości kilkuset milionów złotych. W październiku zeszłego roku PKO BP informowało o 200 tys. użytkowników, którzy dokonali 1,2 mln operacji (jedna operacja co 20 sekund), których łączna kwota wyniosła się 360 mln zł. Teraz ten sam bank informuje o 250 tys. użytkowników, 1,7 mln transakcji przekładających się na kwotę ponad 580 mln zł
Przy tym zdecydowana większość klientów była z tej usługi zadowolona, więc nie powinniśmy mieć większych obaw w momencie szerszego wdrożenia.

Dziś do możliwości IKO zostaje dołączona obsługa Blik, a do gry włączają się także inne banki.

Na razie tylko te, które należą do wspomnianej już wcześniej spółki PSP, choć nie wyklucza się, że w przyszłości mogą Blika swoim klientom zaoferować także inne banki. Szacuje się, że początkowo z Blika będzie mogło skorzystać kilkanaście milionów klientów. Jak wielu zdecyduje się na ten ruch – przekonamy się prawdopodobnie za jakiś czas.
Nie powinno więc specjalnie dziwić, że osoby, które do tej pory korzystały z IKO lub były z tym systemem zaznajomione, nie przeżyją w tym momencie większego szoku, patrząc na to, czego można dokonać za pomocą nowego produktu PSP. Możliwości można podzielić tutaj na trzy podstawowe przypadki:

  • Płatności w sklepach
  • Płatności internetowe
  • Wybieranie pieniędzy w bankomatach

W tym pierwszym przypadku transakcja ma być realizowana poprzez poinformowanie sprzedawcy o chęci skorzystania z Blika, wygenerowanie na naszym telefonie w specjalnej aplikacji konkretnego, sześciocyfrowego kodu i wprowadzenie go na urządzeniu w sklepie, a następnie potwierdzeniu zapłaty w aplikacji. Nie musimy przykładać telefonu do czytnika, wyciągać karty czy portfela. Wszystko realizowane jest z wykorzystaniem naszego smartfonu. Jedyną wątpliwą kwestią jest to, czy takie rozwiązanie może okazać się łatwiejsze, niż np. płatności zbliżeniowe, choć bez wątpienia może przypaść do gustu tym, którzy boją się płatności zbliżeniowych (bo dlaczego nie), muszą zapłacić więcej, niż pozwala limit płatności zbliżeniowych, albo po prostu nie mają przy sobie aktualnie ani karty, ani gotówki.

Jednocześnie w przypadku Blika możemy dość swobodnie korzystać z usług różnych banków – na naszym telefonie możemy mieć aplikacje od wszystkich banków, które świadczą taką usługę.

Zasadniczym ograniczeniem jest natomiast liczba dostępnych terminali (a nawet kas fiskalnych!), w których można płacić w ten sposób. W tej chwili mówi się o 7 tys. takich punktów i 5 tys. sklepów internetowych, ale jeszcze w tym roku ta liczba ma zwiększyć się do około 200 tys. Według PKO BP, każdego dnia pojawiać się będzie kilkaset terminali obsługujących Blika. Szczegółowe informacje na temat lokalizacji takich punktów znajdują się na stronie każdego z banków.
Podobnie realizowane są płatności internetowe. Konieczne jest wybranie Blika, jako formy płatności, a następnie przepisanie wygenerowanego kodu i potwierdzenie transakcji na telefonie. Jak łatwo się domyślić, również tak samo obsługiwane są wypłaty z bankomatów, gdzie nie musimy wkładać karty i wpisywać PIN-u, a jedynie wybrać Blik („Wypłata bez karty”), wybrać kwotę i wprowadzić odpowiedni kod, nowy kod, po czym wszystko zatwierdzić. Odpowiednich bankomatów ma być w tym roku około 15 tys – na razie jest ich 5,5 tys.
Każdy z tych kodów jest oczywiście unikalny i jednorazowy.

Otrzymujemy więc dzisiaj (w zależności od tego, kiedy udostępnione zostaną odpowiednie aplikacje) całkiem ciekawy produkt. Sprawdzony i dość atrakcyjny dla tych, którzy nie przepadają za płatnościami zbliżeniowymi (w tym i tymi realizowanymi za pomocą smartfonów), a jednocześnie nie zawsze pamiętają o zabraniu ze sobą portfela, lub po prostu nie lubią go ze sobą nosić. Pozostaje tylko przekonać się, jak sprawdzi się Blik w praktyce i czy faktycznie generowanie i wpisywanie kodów będzie wygodniejsze od standardowych sposobów płatności.
Na pewno jest na to spora szansa.

wtorek, 11 listopada 2014
Blik – Wspólny system płatności mobilnych wprowadzany przez kilka polskich banków jest już na ostatniej prostej. Zgodę na jego uruchomienie wydał właśnie Narodowy Bank Polski. Schemat pod nazwą Blik ma wystartować na początku przyszłego roku.

W lipcu zeszłego roku miało miejsce wydarzenie bez precedensu w historii bankowości detalicznej w Polsce. Sześć banków zapowiedziało, że wspólnie stworzy wspólny system płatności mobilnych. Porozumienie dotychczasowych konkurentów stało się faktem w grudniu, kiedy to powstała spółka Polski Standard Płatności.

Teraz etap formalności zbliża się do końca i już wkrótce na drzwiach sklepów obok znaków Visa i MasterCard zobaczymy logo Blik. Nazwa jest nowa, ale zasady działania systemu znają już ci, którzy skorzystali z aplikacji IKO PKO BP. Teraz rozwiązanie trafi do telefonów klientów Alior Banku, mBanku, ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, BZ WBK oraz instytucji, które później zgłosiły swój akces – Credit Agricole, BNP Paribas, Eurobanku i Idea Banku.

środa, 15 października 2014
Zmiany we władzach Polskiego Standardu Płatności

Wczoraj odbyło się pierwsze posiedzenie nowej rady nadzorczej w spółce Polski Standard Płatności, która buduje lokalny system płatności mobilnych. Z moich informacji wynika, że podczas posiedzenia nie podjęto żadnych ważnych decyzji. Wydarzeniem wartym odnotowania jest jednak samo to, że rada się ukonstytuowała. Jej przewodniczącym został Tomasz Niewiedział, który w PSP reprezentuje Bank Zachodni WBK. Tym samym Niewiedział zrezygnował z zasiadania w zarządzie PSP. Zarząd pozostaje dwuosobowy z prezesem Adamem Malickim na czele i wiceprezesem Grzegorzem Długoszem.

Natomiast w radzie, oprócz przedstawiciela BZ WBK, zasiada jeszcze pięć osób, które reprezentują pozostałych akcjonariuszy. I tak z ramienia PKO BP jest Jakub Grzechnik, dyrektor odpowiedzialny w tym banku za bankowość mobilną i internetową, Ricardo Campos, szef bankowości elektronicznej w Millennium, Tomasz Gubała, dyrektor odpowiedzialny za rozwój bankowości detalicznej w mBanku, Mateusz Poznański, odpowiedzialny m.in. za rachunki i płatności w ING Banku Śląskim oraz Celina Waleśkiewicz, szefowa bankowości elektronicznej w Aliorze.

Tymczasem PSP wciąż oczekuje zgody Narodowego Banku Polskiego na prowadzenie systemu płatności. Władze spółki już od kilku tygodni informują, że lada moment spodziewają się pozytywnej decyzji ze strony NBP. Zgody jednak wciąż nie ma, choć ustawowy termin na jej wydanie już minął. Najwyraźniej więc bank centralny prosił PSP o uzupełnienie dokumentacji, co pozwala mu ten termin wydłużyć. Z moich informacji wynika, że NBP miał wątpliwości co do ostateczności rozrachunku dla transakcji wykonywanych przy pomocy oferowanego przez PSP systemu. Chodzi o gwarancje w sytuacji, gdy transakcja została zainicjowana, środki z rachunku klienta zniknęły, ale z jakiegoś powodu nie dotarły na konto odbiorcy. Ponoć problem już rozwiązano, nie wiem jednak w jaki sposób. Zapewne dowiemy się o tym już niedługo.

Autor: Jacek Uryniuk

20.08.2014
Sześć banków udziałowcami Polskiego Standardu Płatności mobilnych
Polski Standard Płatności, na podstawie otrzymanych oświadczeń o przystąpieniu do spółki i objęciu udziałów, złożyło wniosek do KRS o rejestrację podwyższonego kapitału.

W wyniku objęcia udziałów nowej emisji: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank oraz PKO Bank Polski posiadać będą równe udziały w spółce Polski Standard Płatności.

W dniu 31 lipca nastąpiło podwyższenie kapitału spółki do kwoty 13,626 mln zł. Z dniem rejestracji podwyższonego kapitału, banki inicjatorzy standardu staną się udziałowcami i wybiorą nowy skład Rady Nadzorczej.

Jest to bezpośredni wynik realizacji umowy inwestycyjnej podpisanej w grudniu 2013 roku, określającej warunki strategicznej współpracy Banków, dotyczącej zbudowania wspólnego standardu płatności mobilnych.

Więcej >

7 lipca 2014

Polski Standard Płatności mobilnych wejdzie w życie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zezwolił na stworzenie nowego przedsiębiorstwa, którego celem jest wdrożenie Polskiego Standardu Płatności, mobilnych dodajmy, bo to najważniejszy w tym wszystkim przymiotnik.

Założyciele to: PKO BP, Alior Bank, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, mBank oraz ING Bank Śląski.

26.06.2014
Jest zgoda UOKiK na Polski Standard Płatności. Powstanie system płatności smartfonami 

Rośnie konkurencja wystawcom kart płatniczych. UOKiK dał zielone światło dla powstania nowego systemu płatności urządzeniami mobilnymi - smartfonami i tabletami. Sześć banków będzie mogło utworzyć wspólnego przedsiębiorcę pod nazwą Polski Standard Płatności.

ak czytamy w komunikacie regulatora, przeprowadzone postępowanie wykazało, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.

System stworzy sześć banków
Wniosek do Urzędu  o utworzenie wspólnego przedsiębiorcy złożyło sześć banków: PKO BP, Alior Bank, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, mBank oraz ING Bank Śląski.

UOKiK poinformował, że w trakcie postępowania przeprowadził badanie rynku. Pytał m.in. o opinię banki nieuczestniczące w koncentracji, podmioty świadczące usługi płatnicze, Komisję Nadzoru Finansowego oraz Narodowy Bank Polski. "Analiza Urzędu wykazała, że transakcja nie doprowadzi od ograniczenia konkurencji. Pod uwagę wzięto m.in. otwarty charakter tworzonego systemu. Zgodnie z oświadczeniem wnioskodawców, będą mogli do niego przystąpić inni uczestnicy rynku – banki, agenci rozliczeniowi, akceptanci płatności, czy właściciele sieci bankomatów" - wyjaśnia Urząd.

Płacenie smartfonem albo tabletem zamiast kartą

Nowy podmiot o nazwie Polski Standard Płatności (PSP) będzie zarządzał systemem płatności mobilnych. Umożliwi on klientom banków m.in. płacenie za zakupy i korzystanie z bankomatów przy użyciu smartfona lub tabletu. Oczywiście będzie wymagało to ściągnięcia odpowiedniej aplikacji łączącej w sposób bezpieczny z bankiem.

Płacenie mobilne może obniżyć koszty

- Zwróciliśmy uwagę na pozytywne aspekty planowanej koncentracji. Może ona  przyczynić się do powstanie jednolitego standardu rynkowego, którego brak jest jedną z głównych barier rozwoju płatności mobilnych w Polsce. Takie transakcje będą mogły wówczas stać się alternatywą dla płatności kartami, a tym samym wpłynąć na obniżenie kosztów zakupów realizowanych przy użyciu płatności bezgotówkowych – mówi Robert Kamiński, dyrektor Departamentu Kontroli Koncentracji UOKiK.

Więcej >

14.05.2014r.
Wszystko wskazuje na to, że do koalicji tworzącej standard płatniczy dołączy też First Data - agent dysponujący największą liczbą terminali płatniczych oraz obsługujący karty kilku banków (m.in. Raiffeisen, Deutsche Bank, Toyota Bank) - to łącznie 5 mln z 35 mln wydanych kart .
Polski Standard Płatności (PSP) ma coraz większe szanse, żeby rzeczywiście stać się rynkowym standardem. Spółka zawiązana przez sześć banków podpisała umowę z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR); która zajmie się obsługą transakcji mobilnych.
Więcej >

Banki wspólnie tworzą lokalny standard płatności mobilnych
Nadrzędnym celem Alior Banku jest wprowadzanie nowych standardów i zmiana reguł panujących na rynku usług bankowych. Nie mogło nas zatem zabraknąć w gronie banków, które uczestniczą w realizacji tego niezwykle ważnego i innowacyjnego projektu – mówi Wojciech Sobieraj, Prezes Zarządu Alior Banku.
Naszym klientom potrzebna jest świadomość, że system płatności mobilnych jest nie tylko nowoczesnym, ale też bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem – powiedział Bogusław Kott, Prezes Zarządu Banku Millennium. – Wspólny standard może stać się istotnym impulsem dla jeszcze szybszego rozwoju tego rynku, stąd nasza obecność w tym porozumieniu jest oczywista – dodaje.
Bankowość mobilną w Banku Zachodnim WBK traktujemy jako strategiczny kierunek naszego rozwoju. Chcemy uczestniczyć w budowaniu systemów płatności mobilnych, które mają szansę stać się standardem i zapewnią dla naszych klientów możliwie najszerszą sieć akceptacji – powiedział Mateusz Morawiecki, Prezes Zarządu Banku Zachodniego WBK. – Jesteśmy przekonani, że inicjatywa, która swoim zakresem obejmuje 70 proc. klientów banków w Polsce, ma duże szanse, żeby stać się powszechnie używanym standardem – dodaje Mateusz Morawiecki.
Od lat wspieramy innowacje, które mają szansę odnieść sukces. Dlatego zaangażowaliśmy się w precedensowy na polskim rynku wspólny projekt płatności mobilnych, dający realną szansę na upowszechnienie się tej metody płatniczej zarówno wśród przeszło 4 mln klientów BRE (w tym mBanku i MultiBanku), jak i osób korzystających z usług naszych partnerów. W ten sposób wspólnie stawiamy też czoła nowym wyzwaniom w bankowości, związanym m.in. z regulacjami w dziedzinie kart płatniczych oraz rosnącym zainteresowaniem klientów nowoczesną bankowością mobilną – mówi Cezary Stypułkowski, Prezes Zarządu BRE Banku.
Klienci oczekują wygodnych, uniwersalnych, szybkich i bezpiecznych metod płatności. Jednocześnie na przykładzie nowych rozwiązań ostatnio zaoferowanych przez ING Bank Śląski, takich jak bankowość mobilna, czy bankomaty zbliżeniowe, widzimy, jak szybko zaczynają z nich korzystać. To pokazuje skalę potencjału rynku w tym obszarze. Dlatego podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do projektu z innymi bankami, które ma na celu stworzenie jednolitego standardu płatności mobilnych. Wierzymy, że dzięki temu będziemy mogli zapewnić klientom najwyższy poziom usług w obszarze codziennych płatności – mówi Małgorzata Kołakowska, Prezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
Stworzenie wspólnej infrastruktury dla płatności mobilnych w Polsce jest jednym z elementów naszej Strategii na lata 2013-2015. Standard będzie elastyczny i otwarty na innych uczestników rynku, tak by klienci płacący telefonem mogli z tej opcji korzystać w jak największej liczbie miejsc, bez względu na to, z którym bankiem są związani – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.


Więcej na mBank >
Kilkanaście milionów klientów banków będzie mogło płacić telefonem w ramach jednolitego standardu. BRE Bank , Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski i PKO Bank Polski porozumiały się w sprawie strategicznej współpracy, dotyczącej zbudowania wspólnego standardu płatności mobilnych. Zainicjowany projekt jest unikalny ze względu na swoją skalę, dzięki znaczącemu udziałowi rynkowemu zaangażowanych instytucji finansowych, jak i szerokim możliwościom, które to rozwiązanie oferuje użytkownikom.

Celem projektu jest zbudowanie wspólnej infrastruktury dla płatności mobilnych w Polsce. Nowy standard autoryzacji i rozliczeń będzie otwarty na wielu uczestników rynku, w tym na inne banki oraz akceptantów rozliczeniowych. Porozumienie Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, BRE Banku (mBanku, MultiBanku), ING Banku Śląskiego i PKO Banku Polskiego pozwala określić założenia i harmonogram dalszych kroków związanych z projektem, którego zarządzanie zostanie powierzone spółce joint venture pod nadzorem krajowych instytucji regulujących rynek finansowy.
Stworzenie lokalnego standardu płatności mobilnych w Polsce, ze względu na innowacyjny charakter projektu oraz niższe od obowiązujących stawek kartowych koszty funkcjonowania, wpłynie pozytywnie na obrót bezgotówkowy, a przez to na efektywność gospodarczą.

Przedsięwzięcie to ma unikalny charakter, ponieważ po raz pierwszy tego typu projekt tworzony jest przez wiodące instytucje finansowe. Łączny udział sześciu uczestniczących w projekcie banków w rynku komercyjnych instytucji finansowych pod względem liczby klientów z dostępem do bankowości elektronicznej przekracza 70 proc. Dzięki porozumieniu klienci będą mogli docelowo realizować płatności mobilne w szerokiej sieci sklepów zarówno tradycyjnych, jak i internetowych, korzystać z bankomatów oraz przelewać środki na numer telefonu odbiorcy. Te wszystkie funkcje nie są łącznie dostępne dla użytkowników już istniejących systemów w kraju i za granicą. Ze względu na wyjątkowe korzyści dla konsumentów oraz firm, próby zbudowania podobnych standardów podjęto już m.in. w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, jednak zaangażowane w ich powstanie były firmy spoza sektora finansowego, głównie telekomunikacyjne oraz sieci handlowe.

W marcu br. PKO Bank Polski wprowadził na rynek IKO – bankowość mobilną czwartej generacji, czyli połączenie w jednej aplikacji funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i internetowych, wypłaty z bankomatów, przelewy na numer telefonu czy generowanie czeków do użycia offline). Aplikacja jest także dostępna na telefony starszej generacji. Z IKO korzysta obecnie 40 tysięcy osób, które wykonały dotychczas prawie 70 tysięcy transakcji na łączną kwotę ponad 16 milionów złotych.

System płatności mobilnych PKO Banku Polskiego, który już funkcjonuje na rynku, zostanie rozbudowany
o elementy umożliwiające podłączenie wielu partnerów i będzie podstawą funkcjonowania lokalnego standardu. Natomiast aplikacja dla klienta będzie przygotowywana oddzielnie przez każdego uczestnika systemu.
Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, BRE Banku (mBanku, MultiBanku), ING Banku Śląskiego i PKO Banku Polskiego. Żadna z instytucji nie będzie w nim miała dominującej pozycji.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie i tak jednym z najlepszych jest bankomat Euronet https://www.marywilska44.com/sklepy/bankomat-euronet-2/ gdzie wiem, że mogę bez najmniejszego problemu wypłacić pieniądze. W końcu jeszcze bez prowizji co jest również ważnym aspektem. Oczywiście później wybieram się za każdym razem do centrum handlowego na zakupy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Płatności mobilne są świetne i ja osobiście bardzo je lubię, ponieważ dzięki nim sklep nie musi czekać na przelew do przyszłego dnia. Wszystko idzie sprawnie i szybko, co powoduje, że przesyłka szybciej do nas dotrze. Stroną, która oferuje fajne możliwości jeśli chodzi o szybkie płatności jest https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozważając wybór płatności online dla sklepu internetowego, warto nie zapominać o metodach wysyłki towarów. Idealnym rozwiązaniem dla sklepów online jest tutaj Sendit, który umożliwia integrację naszego sklepu z ofertą wielu firm kurierskich. Oprócz tego mamy też dostęp do licznych funkcjonalności takich jak np. https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/ wpływających na optymalizację procesów związanych z wysyłką. Integracja z Sendit z reguły jest bardzo opłacalna i dzięki niej możemy znacznie obniżyć koszta przesyłek.

      Usuń
  4. Płatności BLIK są bardzo opłacalne i jak najbardziej warto z nich korzystać, jeśli tylko jest możliwość i okazja, dlatego ja polecam zwrocić sobie na nie uwagę. Jeśli chcecie dowiedzieć się szczegółów związanych z płatnościami plik to na stronie https://www.przelewy24.pl/blog/dlaczego-warto-placic-blik-iem macie szczegółowe informacje.

    OdpowiedzUsuń