piątek, 20 września 2013

Płatności mobilne: Pekao SA rzuca wyzwanie PKO BP

Nowo uruchomiona usługa PeoPay od Pekao SA jest dostępna dla klientów wszystkich banków, otwarta na sieć akceptacji, obniży koszty sklepów. Pozwala na błyskawiczną rejestrację w systemie. Rozwiązanie będzie poważną alternatywą dla promowanego przez PKO BP systemu IKO. Aplikacja dostępna jest dla użytkowników Smartfonów z systemem Android.

Rozwiązanie działa w standardzie NFC. System PeoPay będzie się opierał w głównej mierze o kody QR, które będą skanowane za pomocą aparatu wbudowanego w komórkę oraz o jednorazowe kody generowane za pośrednictwem aplikacji. W porównaniu do promowanego przez PKO BP systemu IKO są cztery zasadnicze różnice:

  • z systemu płatności mogą korzystać klienci wszystkich banków,
  • płatność następuje w oparciu o kod QR oraz o kody jednorazowe,
  • dodatkowa aplikacja PeoPay dla sprzedawców - mobilny POS,
  • możliwość wyboru źróła pieniądza,
  • możliwość przelewów z karty na telefon i z telefonu na kartę,
  • użytkownicy, przynajmniej na razie nie mogą wypłacac gotówki z bankomatów za pomocą kodów generowanych przez aplikację do płatności.


Istotną różnicą w stosunku do systemu PKO BP jest otwartość dla klientów wszystkich banków oraz gotowa aplikacja dla sprzedawców również dla Smartfona. By skorzystać z PeoPay, wystarczy zainstalować aplikację na telefonie i zarejestrować się w systemie (na razie tylko Android, wkrótce iOS i Windows). Następuje to po wypełnieniu krótkiego formularza w aplikacji i nadaniu ePIN-u. Po zarejestrowaniu swoich danych (imię, nazwisko, pesel, mail, telefon) klient może jednym klikiem wygenerować rachunek techniczny lub podpiąć fizyczną kartę prepaid Pekao SA (bank wydał ich już blisko pół miliona). Z kolei system IKO dostępny jest tylko dla klientów PKO BP, czyli osób, którzy podpiszą z bankiem fizyczną umowę o prowadzenie ROR. Bank udostępnił testowo jeden bezpłatny rachunek - Superkonto IKO. Promocja ma trwać jednak tylko rok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz