Celem badania było zebranie informacji o tym, jak polscy konsumenci korzystają z mobilnych technologii oraz jak w związku z tym zmieniają się ich oczekiwania, jak zarządzają własnymi finansami, zdobywają informacje o produktach i komunikują się z otoczeniem. Wyniki dotyczące Polski są częścią badania przeprowadzonego w 10 krajach (Brazylii, na Bliskim Wschodzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Meksyku, Polsce, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA) za pośrednictwem internetu, na grupie prawie 4000 konsumentów – pełnoletnich posiadaczy kart debetowych i/lub kredytowych. Jakie są najciekawsze wnioski z badania?
...
Konsumenci kształtują bankowość
Ujęci w badaniu, polscy konsumenci przenoszą doświadczenia z korzystania ze smartfonów na inne dziedziny życia, w tym zarządzanie finansami. W związku z tym coraz więcej osób oczekuje od swoich banków mobilnych rozwiązań, które im to ułatwią:
- Niemal co drugi respondent (40%) deklaruje, że przy wyborze nowej technologii kluczowe znaczenie ma dla niego prostota obsługi.
- Trzy czwarte badanych Polaków (75%) oczekuje dostępu do swoich kont w czasie rzeczywistym a jedna trzecia (34%) chce posiadać aplikację mobilną swojego banku, by móc swobodnie zarządzać finansami z każdego miejsca na świecie i o każdej porze.
- Większość respondentów (60%) słyszało o pojęciu mobilnego portfela, a niemal co czwarty badany (23%) chciałby móc z niego korzystać podczas zakupów w sklepie.
- Nieco ponad dwie trzecie (69%) powierzyłoby obsługę swojego mobilnego portfela w pierwszej kolejności swojemu bankowi, a dopiero w dalszej kolejności organizacjom kartowym (44%) czy sieciom komórkowym (33%).
- Połowa pytanych konsumentów oczekuje, że mobilny portfel ułatwi proces otrzymywania i korzystania ze zniżek oraz kuponów promocyjnych. Niemal tyle samo (44%) uważa alerty informujące o przekroczeniu limitu środków lub niedługiej utracie ważności kuponów promocyjnych za atrakcyjną usługę.
Oferta szyta na miarę
Obecnie firmy mogą skuteczniej niż kiedyś pozyskiwać informacje dotyczące swoich klientów np. za pośrednictwem internetu, portali społecznościowych lub aplikacji mobilnych. Konsumenci wymagają zatem, by oferty, które otrzymują były dopasowane do ich indywidualnych potrzeb i stylu życia.
Niemal połowa pytanych Polaków (46%) chciałaby, aby firmy ulepszyły proces personalizacji ofert i promocji.
- Ponad połowa badanych konsumentów (51%) uważa, że banki konstruując ofertę powinny w większym stopniu uwzględniać ich indywidualną sytuację i styl życia.
- 35% respondentów chciałoby, aby sprzedawcy wysyłali interesujące ich oferty
- i kupony, gdy przechodzą w pobliżu sklepu.
- Ponad połowa (52%) decyduje się na zakupy w określonych sklepach ze względu na specjalne promocje i programy lojalnościowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz