Akceptacja płatności smartfonami, biometria czyli innowacyjne płatności na odcisk palca, plany współpracy z wiodącymi sieciami handlowymi. Oto propozycje francuskiego dostawcy rozwiązań płatniczych, Ingenico. Firma chce do 2014 roku obsługiwać połowę terminali płatniczych w Polsce.
Już w najbliższy wtorek poznamy koncepcje wejścia na polski rynek z nową ofertą francuskiego dostawcy m. in urządzeń płatniczych i systemów rozliczeń elektronicznych, francuskiej spółki Ingenico. Choć nadal nie wiadomo jakie będą założenia strategii, firmy uchyliła nieco rąbka tajemnicy. Podczas konferencji omawiane będą kwestie m. in. akceptacji płatności smartfonami i biometria.
Ingenico współpracuje już z Orange na rynku francuskim, oferując swoje produkty małym i średnim przedsiębiorstwom. W kwietniu 2013 roku firma wypuściła na rynek nowoczesny POS do obsługi płatniczej, wykorzystujący wszelkie technologie zabezpieczeń i weryfikacji płatnika takie jak biometria, NFC, PIN czy CHIP. Wkrótce mocniej wkroczy z nową ofertą na rynek Polski, gdzie od kliku miesięcy współpracuje już operatorem Orange.
Nadal jednak nie wiadomo czy współpraca z "pomarańczowymi" skupi się tylko i wyłącznie na pozyskiwaniu akceptantów i sprzedaży usług dla sektora MSP, i w jakim stopniu zyskają na tym również klienci indywidualni. Terminale Ingenico pozwalają na płatności telefonem w technologii NFC, np. na co pozwala abonentom usługa Orange Cash. Jeśli chodzi o biometrię, to jedyne doświadczenia na szersza skalę mają w Polsce banki spółdzielcze. Czy nowy system płatności oparty na zabezpieczeniach biometrycznych zachwyci polskich przedsiębiorców? Tego nie wiemy, choć firma jest mocno zaangażowana w wejście na polski rynek. "Nowe metody płatności powinny być jak najprostsze i najwygodniejsze aby konsumenci rezygnowali z tradycyjnej karty " - uważa Piotr Waś z Ingenico.
Wywiad
Piotra Waś, Country Manager Ingenico na Polskę i kraje Bałtyckie
1. NFC czy regionalne systemy mobilne – jaki system płatności mają szansę zwyciężyć w Polsce i dlaczego?
NFC jest bardzo obiecującą technologią pozwalającą wykorzystać telefony komórkowe do obsługi płatności. Obecnie dwa czołowe polskie banki detaliczne zaangażowały się w tworzenie lokalnych systemów płatności mobilnych dysponując dwoma kluczowymi do osiągnięcia sukcesu elementami, czyli skalą oraz infrastrukturą. Do projektu dołączają kolejne duże banki detaliczne, a ponieważ terminale w polskich sklepach należą do najnowocześniejszych w Europie, wszystko składa się w logiczną całość.
Wywiad w całości do przeczytania w artkule Tomasza Jurczaka >
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz