czwartek, 26 września 2013

82% konsumentów jest gotowych na zakupy za pomocą telefonu komórkowego

Według nowego sondażu firmy SAP, 82% konsumentów chce kupić produkty i usługi za pośrednictwem swojego telefonu komórkowego w przyszłości. Stanowi to ogromną szansę dla sprzedawców i marki zrewolucjonizować swoje podejście do płatności, lojalności i zarządzania danymi klientów.


W tym badaniu, naukowcy przeprowadzili wywiady z 12.424 osobami w 17 krajach. Badania opinii potwierdziły, że konsumenci oczekują , że" mobile wallet " pozwoli im na:

  • zakup towarów w Internecie (51%) ,
  • a także w sklepie (46% ) ,
  • produktów o niskiej wartości ( 44%) ,
  • oraz sprawdzić aktualny stan zamówienia ( 41%) .
  • Jedna trzecia respondentów ( 35%) oczekuje, że " mobile wallet " pozwoli w lepszy sposób korzystać z programów lojalnościowych.

82 % konsumentów deklaruje chęć zakupów za pomocą telefonu komórkowego w przyszłości.

Wyniki sondażu zrealizowanego przez SAP pokazują, że na całym świecie, jedna trzecia ( 32%) użytkowników telefonów komórkowych kupiło jakieś produkty za posrednictwem telefonu komórkowego w ostatnim roku. Połowa konsumentów (50%) nie ma jeszcze takich doświadczeń, ale planuje takie wykorzystanie telefonu w przysżłości.

Sprzedaż detaliczna jest kluczowym elementem wszystkich działań związanych z rowojem mCommerce. Spośród kkonsumentów, którzy realizowali już zakupy za pośrednictwem telefonu 43% zdecydowało się "kupić rozrywkę" (głównie bilety do kina, teatru, DVD , imprezy sportowe) , 40% - pliki do pobrania muzyki , 40% - książki i e-książki, a 39%  odzież .

Co ciekawe respondenci powiedzieli również, że wszystkie zniżki (29%) , ekskluzywne oferty (25 %) i kupony (22 %) od handlowców zachęcają do zakupu urządzeń mobilnych.

Klienci mają obawy związane z koniecznością podawania wielu informacji osobistych (46%) , ryzykiem transakcji mobilnych (45%) i koniecznością łączenia się z Internetem w miejscu zakupu (43%). Pokonanie tych obaw będzie stanowiło wyzwanie dla dostawców rozwiązań.

Polecam artykuł Diarmuida Mallon >
Diarmuid Mallon is the Lead, Global Marketing Solutions & Programs – Mobile, which includes the SAP Mobile Services division and SAP Mobile solutions. He has worked in the mobile industry since 1996.

Pełny Raport "Insight on the global trends that impact mobile consumer behavior" >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz