środa, 7 października 2015

DotPay: płatności mobilne w modelu omnichannel

Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi – te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online.

Branża e-Commerce nadal rozwija się wyjątkowo szybko, a ważnymi graczami narzucającymi kolejne przyjazne dla klientów zmiany są operatorzy płatności online. Niewidocznym na pierwszy rzut oka, ale niebywale istotnym trendem jest skupienie się operatorów płatności na badaniach potrzeb klientów. Najważniejsi operatorzy płatności poświęcają na to znaczne środki, stale reagując na zapotrzebowanie. Wszystkie trendy, takie jak wprowadzenie płatności mobilnych czy rozwiązań wspierających omnichannel, są odpowiedzią na potrzeby klientów.„Jedno jest pewne – dla kupującego liczy się szybkość, wygoda i bezpieczeństwo. Dla sklepu ważne jest natomiast płynne przejście klienta przez proces zakupowy, tak, aby nie napotkał po drodze żadnych przeszkód. To właśnie dlatego kładziemy tak duży nacisk na optymalizację ścieżki płatności, jednocześnie gwarantując kupującemu wysoki poziom bezpieczeństwa przy realizacji transakcji” – mówi Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego Dotpay SA, najstarszego operatora płatności

PŁATNOŚCI MOBILNE INTEGRALNYM ELEMENTEM SPRZEDAŻY WIELOKANAŁOWEJ
Słuszność tego kierunku potwierdzają badania. Klienci, odpowiadający na pytanie, dlaczego wybierają płatność przez Dotpay, zwracają uwagę przede wszystkim na prostotę obsługi (78 proc.) oraz szybkość i komfort (64 proc.). Standardem w ofercie stały się płatności mobilne. Z perspektywy platform e-Commerce, wdrożenie dodatkowego kanału przeznaczonego dla urządzeń mobilnych może podnieść zyski nawet z dnia na dzień. Według raportu Interaktywnie.com na temat e-commerce w 2015 r. ponad połowa Polaków (54 proc.) będzie dokonywać płatności online, a 34 proc. będzie płacić poprzez urządzenia mobilne. Coraz częściej konsumenci stosują tzw. multichanneling, czyli zaczynają proces zakupowy na jednym urządzeniu mobilnym, np. smartfonie, a kończą na innym, np. tablecie lub na komputerze stacjonarnym.

Jak podaje Gemius, już ponad 20 proc. ruchu na polskich stronach jest generowane ze smartfonów i tabletów. E-sklepy i e-serwisy powinny więc dbać o obsługę klientów mobilnych. Odpowiednie rozwiązania wprowadzają też operatorzy płatności online. Przykładowo, Dotpay wprowadził wysyłkę e-maili z przypomnieniem o niedokończonej płatności. Wielu klientów w ciągu dnia przegląda produkty i rozpoczyna zakupy na smartfonie, a kończy je dopiero wieczorem, po odczytaniu przypominającego e-maila z Dotpay już na tablecie.

MODEL OMNICHANNEL WSPARCIEM W AUTOMATYZACJI PROCESÓW
Oprócz udogodnień usprawniających płatności mobilne istotnym trendem jest wspieranie sklepów prowadzących sprzedaż w przestrzeni omnichannel (sprzedaży wielokanałowej). Taki model sprzedaży już kilka lat temu zadomowił się w USA i na rynkach zachodnich, a polscy sprzedawcy powoli zaczynają się nim interesować. Platformy i sieci handlowe wdrażają systemy, które integrują wiele kanałów sprzedaży, np. sklepy stacjonarne, aplikacje mobilne i strony internetowe. Umożliwia to nie tylko sprzedaż przez sklep internetowy czy aplikację mobilną w salonie, w asyście konsultanta, ale również – sprawne zarządzanie zwrotami i monitorowanie transakcji ze wszystkich kanałów.

Duże znaczenie w tworzeniu prawdziwego omnichannel mają systemy płatności, szczególnie mobilnych. „Rola operatorów płatności jest bardzo istotna w obszarze omnichannel. Dzięki temu, że Dotpay umożliwia sklepom integrację przez API, sklepy mogą otrzymywać informacje o transakcjach bezpośrednio do swojego systemu, skąd obsługują i monitorują sprzedaż wszystkimi kanałami i stamtąd też mogą zlecać zwroty. Takie rozwiązanie to dla sklepu oszczędność zasobów i wsparcie w automatyzacji wewnętrznych procesów” – wyjaśnia Bernadetta Madej z Dotpay.

Klienci sklepów, prowadzących sprzedaż różnymi kanałami, mogą  przechodzić proces zakupowy w różnych wymiarach. Przedstawienie produktu w salonie, zakup przez aplikację mobilną, płatność telefonem i obsługa posprzedażowa przez Internet – to wszystko może być spójne i zintegrowane ze sobą. Płatności online i mobilne doskonale wpisują się w ten schemat.

Dotpay S.A. jest polską spółką, działającą na rynku płatności online. Firma dostarcza rozwiązania w zakresie pośrednictwa finansowego i jest operatorem płatności mobilnych.

Źródło: evigo.pl
Autor: Anna Bartosiewicz

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o płatności mobilne i za pomocą SMS to dla mnie najlepsze rozwiązanie oferuje https://www.cashbill.pl/sms gdyż mi zależy na bezpieczeństwie transakcji. Czasami płacąc kartą możemy mieć odrzucenie płatności, a przy płaceniu mobilnym nigdy taka sytuacja raczej nie powinna się wydarzyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś w branży ecommerce można znaleźć różne narzędzia i programy, które wspomogą naszą firmę oraz rozwiną sprzedaż online. Do takich rozwiązań można zaliczyć np. system Sendit. Integracja oprogramowania z esklepem umożliwia m.in. dostęp do wielu kurierów w jednym miejscu oraz zaawansowane śledzenie przesyłek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/. Dzięki temu bez kłopotu nadamy nawet dużą ilość paczek.

    OdpowiedzUsuń