środa, 7 października 2015

Przelewy24: 90% transakcji stanowią szybkie przelewy bankowe

Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży Ecommerce w firmie Przelewy24, mówi w rozmowie z redakcją Evigo, jak rozwój sektora e-commerce, sprzedaży w modelu omnichannel, a także zakupów mobilnych wpływa na rynek płatności internetowych.

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i prężnie. Przelewy24 – jako jeden z wiodących operatorów płatności – z roku na rok, z miesiąca na miesiąc odnotowuje znaczy przyrost procedowanych transakcji internetowych dla każdej obsługiwanej metody płatności: przelewy bankowe, transakcje kartowe, płatności ratalne i odroczone, płatności mobilne etc. Dynamicznie zwiększa się również ilość partnerów obsługiwanych przez serwis, właściwie dla każdej branży, w której istotna jest automatyzacja i przyspieszenie procesu obsługi pieniądza.

Jakie są główne czynniki wpływające na dynamiczny rozwój płatności internetowych w Polsce, co przekłada się również na wyniki Państwa firmy?
Na tak dobry wynik wpływa kilka czynników. Przede wszystkim chodzi o nowe sklepy internetowe pojawiające się na rynku e-commerce, które świadomie dobierają najlepsze narzędzia pozwalające prężenie rozwijać i obsługiwać e-biznes – w tym systemy obsługi płatności online. Mowa tutaj zarówno o startupach, które zaczynają swoją przygodę z handlem, jak i dużych sieciach, doświadczonych sprzedawcach, którzy zdecydowali się wejść do świata e-commerce. Należy także zwrócić uwagę, iż aktualne rozwiązania w zakresie płatności internetowych, oferowana funkcjonalność pozwala wdrażać tego rodzaju systemy dla nowych branż, niezwiązanych z tradycyjnym e-handlem np. obsługa platform B2B, zamówień hurtowych, przyjmowanie płatności za FV, rachunki, polisy ubezpieczeniowe, miejsc parkingowe czy bilety komunikacji miejskiej.

Po drugie nowa funkcjonalność i możliwości pośrednika płatności i dostosowanie się do wymagań rynkowych: rozwój płatności kartowych: 1-click, płatności rekurencyjne, płatności w walutach obcych, duża ilość kanałów bankowych, szybkie systemy ratalne i płatności odroczone, płatności mobilne, narzędzia pozwalające przyjmować płatności z różnego poziomu np. z SMS czy maila. Dzięki stałemu poszerzaniu swoich możliwości Przelewy24 – pozwala zrealizować płatność u danego merchanta – praktycznie przez każdego klienta – bez względu na to z jakiego urządzenia korzysta, jakiej jest narodowości, jaką kartę płatniczą posiada czy w jakim banku ma zarejestrowane konto.

Kolejną sprawą jest rozwój omnichannel – przenikanie się kanałów sprzedaży, co skutecznie prowadzi do zamknięcia transakcji przez Klienta końcowego, a także rozwój mobile – wzrost transakcji dokonywanych przy użyciu urządzeń mobilnych.

Jak można scharakteryzować różnice w internetowych metodach płatności w Polsce i innych europejskich krajach?
Polacy pokochali szybkie przelewy bankowe – PBL i to one stanowią w serwisie Przelewy24 90% transakcji. Kolejnym kanałem płatności pod względem popularności są transakcje kartowe, systemy ratalne, płatności odroczone i na samym końcu portfele wielowalutowe. Taki podział utrzymuje się niezmiennie od kilku lat. Obniżki IF, dla kart płatniczych, nowe narzędzia i funkcjonalności w zakresie procesowania kart nie przyniosły zmian rynkowych.

Natomiast patrząc na rynki zagraniczne  i zachowania kupujących obserwujemy odwrotną statystykę – najważniejsze są karty i portfele wielowalutowe, a natychmiastowe przelewy bankowe stanowią znikomy udział bądź nie korzysta się z nich wcale.

Jak rozwój mobile commerce wpływa na zmiany na rynku płatności online?
Przy obecnym trendzie wskazującym na znaczny wzrost wartości rynku mobilnego, naturalnym działaniem operatora jest wprowadzanie rozwiązań pozwalających realizować transakcje mobilne. W tym zakresie na całym świecie popularne są rozwiązania kartowe – płatność 1-click znana min. z App Store dostępnego na urządzeniach apple wpisuje się idealnie w konwencje mobile payments.

Patrząc jednak na przyzwyczajenia polskiego e-konsumenta i jego przywiązanie do natychmiastowego przelewu bankowego – PBL należy pamiętać o tworzeniu rozwiązań w tym zakresie. Jako Przelewy24 dostarczamy innowacyjne biblioteki do realizacji płatności z poziomu aplikacji mobilnej, na naszej platformie udostępniamy także system BLIK. Teraz pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla mobilnych płatności webowych.

Kto w tym segmencie działalności jest Państwa głównym klientem: e-sklepy, czy na przykład duże sieci handlowe prowadzące sprzedaż wielokanałową?
Jesteśmy bardzo elastyczni, ciągle szukamy nowych rozwiązań i technologii. Często usługi serwisu Przelewy24  tworzymy wspólnie z naszymi merchantami – to oni wiedzą czego wymagają klienci końcowi, z jakich metod płatności chcą korzystać i w którym kierunku należy je rozwijać. Współpracujemy z różnymi podmiotami: z małymi sklepikami, potężnymi ecommercami czy sieciami handlowymi – oni wszyscy są dla nas głównym klientem, pokazującym nam w którą stronę idą i nad czym mają pracować Przelewy24.

Autor: Katarzyna Romanowska
Źródło: evigo.pl

3 komentarze:

  1. No i to jest całkowita prawda i osobiście się z tym zgodzę. Ja jeszcze używam fajnych rozwiązań od nich. Mianowicie są to przelewy i przekazy https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/przelewy-i-przekazy-bankowe z którymi jestem związany już od jakiegoś czasu. Moim zdaniem są bezkonkurencyjni.

    OdpowiedzUsuń
  2. A co sądzicie na temat opcji Blika w Przelewy24? Właśnie czytam na stronie https://www.przelewy24.pl/blog/dlaczego-warto-placic-blik-iem o korzyściach tej formy płatności i powiem wam, że chyba się przekonałem. Następnym razem spróbuję za zakupy zapłacić Blikiem, skoro te płatności niosą za sobą tyle plusów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przelewy24 są jednym z rozwiązań, które mam wdrożone w moim sklepie internetowym. Oprócz tego do obsługi sklepu używam też integracji z Sendit. System ten jest kompleksowym pakietem technologii integracji z przewoźnikami. Zawiera on wiele użytecznych narzędzi takich jak np. https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/. Dzięki wszystkim funkcjom oprogramowania można w znaczny sposób podwyższyć jakość wszelkich procesów związanych z obsługą zamówień oraz obniżyć koszty przesyłek.

    OdpowiedzUsuń