środa, 7 października 2015

PKO BP chce wdrożyć kompleksowy system biometrycznej identyfikacji klienta

Być może już za dwa-trzy lata klienci największego polskiego banku będą mogli wyrzucić loginy, PIN-y i hasła. PKO BP chce wdrożyć kompleksowy system biometrycznej identyfikacji klienta we wszystkich możliwych miejscach, w których klient może chcieć skorzystać z usług banku. Mrzonka?
PKO BP, największy polski bank, ogłosił z wielką pompą, że wspólnie z Politechniką Gdańską i firmą Microsystem pracuje nad nowymi metodami biometrycznej identyfikacji klientów. W przyszłym roku w 60 placówkach banku na Pomorzu odbędą się testy, w których weźmie udział 10 tys. klientów. Ewentualne wprowadzenie nowych rozwiązań do użytku planowane jest na 2017 r.

Metody biometrycznej identyfikacji klienta już działają. W Banku Smart i Meritum Banku można się zalogować do konta głosem, w BPH klienci w oddziałach potwierdzają tożsamość, przykładając palec do czytnika, zaś BZ WBK testuje podpisywanie w ten sposób umów o otwarcie rachunków. W Banku Millennium palcem można logować się do aplikacji mobilnej. Od kilku lat mamy biometryczne bankomaty, z których pieniądze wypłaca się...

Przeczytaj artykuł w całości >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz