..Wszelkie aspekty naszego życia podlegają ciągłym zmianom – ulepszeniom. Nie inaczej jest z systemami płatności. W tej kwestii, na przestrzeni ostatnich lat mogliśmy zauważyć ogromny postęp.
Najpopularniejszą formą płacenia w Polsce nadal jest gotówka, jednak alternatywne metody zyskują coraz większą popularność. Na drugim miejscu plasują się karty płatnicze (kredytowe lub debetowe), które posiada 66% polskiego społeczeństwa. Popularne „plastiki” umożliwiają płacenie w różnego typu punktach usługowych bez konieczności noszenia przy sobie banknotów. Karty takie są zabezpieczone przez kod pin, a w przypadku jej utraty można ją szybko zablokować, co stanowi dodatkową ochronę dla użytkownika i przewagę kart w porównaniu do gotówki.
Konsumenci obecnie posiadają również możliwość dokonywania płatności online bez wychodzenia z domu, za pomocą komputera, czy telefonów. Już 63% internautów skorzystało z serwisów online pozwalających na dokonanie transakcji.
Wykorzystywanie tego rodzaju płatności wzrasta wraz z ciągle rosnącą popularnością zakupów przez Internet i rozwojem sklepów internetowych. Obecnie praktycznie każdy towar możemy kupić bez wychodzenia z domu, począwszy od telewizora, po pieczywo w sklepach spożywczych, które oferują transport zakupów do domu. Nowe formy płatności w ciągu ostatnich lat stały się podstawowym narzędziem dla wielu z nas. Do ich przewag nad gotówką należy bezpieczeństwo, szybkość transakcji oraz wygoda użytkowania.
Do tej pory zadawaliśmy sobie pytanie jaki będzie kolejny krok i dzisiaj wydaje się, że znamy już odpowiedź. Na polskim rynku debiutuje właśnie firma WoraPay wraz ze swoim innowacyjnym systemem płatności, który na pierwszym miejscu stawia wygodę użytkowników poprzez skrócenie czasu robienia zakupów, a nawet zamawiania dań w restauracji. WoraPay system opiera się na zdalnej płatności z wykorzystaniem aplikacji WioPay zainstalowanej na telefonie komórkowym, ale mogą do niego dołączyć wszystkie banki i aplikacje płatnicze – jest to system jak najbardziej otwarty dla banków i aplikacji bankowych właśnie. Założenie systemu polega na możliwości skanowania kodów QR danych produktów przy pomocy telefonu i bezpośredniej, zdalnej płatności poprzez aplikację bankową zintegrowaną z POS (point of sale – punkt handlowy).
Jak podkreśla CEO firmy WoraPay, Aurimas Bakas: „Stworzony przez nas system jest otwartą pętlą płatności mobilnych. Nasz system płatności znajduje się bezpośrednio pomiędzy bankiem, a sprzedawcą. Więc porównując do kart płatniczych umożliwia to skrócenie łańcucha przypływu środków w taki sposób, aby zmniejszyć liczbę pośredników zwiększając ich zysk.”
By lepiej zrozumieć ideę tej formy płatności możemy przeanalizować trzy formy sprzedaży w różnego rodzaju punktach usługowych – arenach sportowych, restauracji i stacji benzynowej. Kto z nas siedząc np. na stadionie i oglądając mecz nie zgłodniał lub nie poczuł się spragniony? Jednak ta potrzeba zadecydowanie przegrywa z chęcią obejrzenia widowiska, tak, by nie przegapić ani jednej minuty. Od teraz bez problemu możesz zamówić przekąskę siedząc na swoim krześle. Wystarczy zeskanować kod QR umieszczony na oparciu krzesła, zapłacić za wybrany asortyment i nadal cieszyć się meczem. Dzięki zdalnej płatności nie musisz stać w kolejce ani nawet ruszać się z miejsca, a zamówienie zostanie do Ciebie przyniesione. Tak samo wygląda sytuacja na stacji benzynowej. Wyobraźmy sobie, że po zatankowaniu nie musimy iść do kasy, stać w kolejce i płacić u obsługi. Wystarczy zeskanować kod przyklejony do dystrybutora i zapłacić jednym kliknięciem na telefonie siedząc wygodnie w samochodzie. Dla kierowców, którym często się bardzo śpieszy mogłoby to być idealne rozwiązanie. Inne wykorzystanie systemu pokazuje przykład restauracji. W takim miejscu klienci mieliby możliwość zdalnej płatności od razu za zamówione dania. Po zapłaceniu za wybrane danie, zamówienie trafiłoby bezpośrednio do kasy i kuchni restauracji, a klient otrzymałby rachunek do swojego mWallet. Rozwiązanie takie w znaczący sposób umożliwia skrócenie czasu obsługi, a przecież kto z nas przynajmniej raz w życiu nie czekał zbyt długo na możliwość złożenia zamówienia czy otrzymanie rachunku.
Przedstawione powyżej przykłady pokazują możliwe formy wykorzystania systemu WoraPay do zmniejszenia czasu oczekiwania i zwiększania wygody w dokonywaniu płatności. Warto dodać, że korzystanie z tej formy dla jej użytkowników jest darmowe.
WoraPay stwarza nowe możliwości nie tylko dla konsumentów, ale także sprzedawców i banków. Przede wszystkim system jest nową formą reklamową przedstawiającą dane firmy i instytucje jako nowoczesne i innowacyjne. Konkretne oszczędności wynikają także ze skrócenia czasu obsługi i podniesienia poziomu zadowolenia klienta. Gwarancja dodatkowych wpływów wynika także z możliwości dotarcia do klienta nowymi kanałami. Ponadto sklepy i restauracje nie musiałyby wydawać już kart klienta i marnować na to pieniędzy, gdyż w jednym miejscu miałyby informacje o kliencie. A konsument nie musiałby już nosić kilkunastu kart w portfelu, tylko w telefonie zbierałby wszystkie paragony i punkty z każdego miejsca, w którym kupuje.
Możliwe więc, że właśnie w tym momencie era płatności elektronicznych przenosi się na nasze telefony komórkowe i zupełnie zmieni sposób w jaki do tej pory dokonywaliśmy zakupów lub zamówień w sklepach, lokalach czy innych punktach usługowych. Będziemy teraz płacić szybciej i wygodniej, a czas spędzony w kolejkach znacząco się skróci. Płacenie telefonem na odległość przy użyciu wirtualnej karty docelowo może stać się w niedalekiej przyszłości podstawowym środkiem płatności.
WoraPay
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz