piątek, 12 czerwca 2015

Lew (mPay) wydrze rachunki bankom?

Klienci nie będą już skazani na korzystanie z drożejących kont i kart bankowych?

Grupa Lew, zajmująca się przyjmowaniem opłat za rachunki i jednocześnie właściciel firmy mPay – operatora płatności mobilnych – chce rzucić rękawicę bankom i zaoferować usługę, która będzie konkurować z kontami osobistymi.

– Posiadając licencję krajowej instytucji płatniczej, możemy oferować rachunki płatnicze, które dziś, gdy banki wciąż podnoszą prowizje za podstawowe usługi, mogą być tańszą alternatywą – uważa Andrzej Basiak, prezes Grupy Lew. Mają zaoferować swój rachunek płatniczy jeszcze przed wakacjami.

Grupa Lew należy do największych w kraju sieci umożliwiających opłacanie rachunków poza oddziałami bankowymi czy pocztą.

Firmy posiadające wydawane przez Komisję Nadzoru Finansowego zezwolenia na działanie jako krajowe instytucje płatnicze mogą oferować rachunki płatnicze już od dawna. I takie firmy jak mPay czy inni operatorzy płatności mobilnych, np. SkyCash czy moBILET, w praktyce to robią. Są to jednak ewidencje przeprowadzanych dla danego klienta operacji płatniczych. Nie da się ich wykorzystać, aby na przykład zrobić przelew zewnętrzny i opłacić rachunek za media. W przypadku oferty Grupy Lew ma być inaczej – rachunek ma stanowić bazę dla innych usług oferowanych przez firmę, takich jak karty czy płatności mobilne, będzie też umożliwiać wykonywanie przelewów zewnętrznych.

Przeczytaj w oryginale: serwisy.gazetaprawna.pl
Autor: Jacek Uryniuk



StatusPodmiot aktywny
Adres rejestrowyul. Brzeźnicka 46B
42-215 Częstochowa, śląskie
Telefon stacjonarny+48 (34) 390 55 55
Telefon komórkowy+48 801 337 537
Fax+48 (34) 325 62 24
WWWhttp://www.lew.com.pl
NIP949-17-61-930
REGON151585360
KRS425958
PKD46.90.Z - Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana82.20 - Działalność centrów telefonicznych (call center)
Data wpisu2012-07-02
Miejsce wpisuCzęstochowa
Rozpoczęcie działalności2000
Forma prawnaSpółka akcyjna
Osoby zarządzająceNowodziński Paweł Marcin - Członek rady nadzorczej
Ślazyk Janusz Krzysztof - Członek zarządu
Woliński Waldemar Włodzimierz - Członek rady nadzorczej
Basiak, Barbara Jadwiga - Prokurent
Gabor, Artur Benedykt - Członek rady nadzorczej
Chudzicki, Mariusz Tomasz - Członek zarządu
Basiak Andrzej Zdzisław - Prezes Zarządu
Stróżyk Maciej Kazimierz - Członek zarządu
GRUPA LEW - Historia

Historia (źródło - serwis www - lew.com.pl )
1996 rok – Przedsiębiorstwo Lew rozpoczyna działalność jako oficjalny agent PTC Sp. z o.o. – operatora sieci telefonii komórkowej ERA, zdobywając w krótkim czasie pozycję czołowego agenta tej sieci.

2000 rok – Zostaje utworzona Spółka pod nazwą Grupa LEW Sp. z o.o., która z czasem przejmuje Umowę Agencyjną z PTC i prowadzi sieć sprzedaży LEW. Sieć ta w latach 2000 i 2001 zajmuje 3- cie miejsce w rankingu agentów PTC, osiągając najwyższą sprzedaż produktów i usług w przeliczeniu na jeden punkt sprzedaży. Kluczem do osiągania ponadprzeciętnych wyników sprzedażowych są m.in. udane akcje promocyjne przeprowadzane wśród klientów oraz perfekcyjnie działający Zespół. 

2002 rok - Spółka tworzy sieć 30 autoryzowanych punktów sprzedaży sieci ERA, głównie na terenie Polski południowej i centralnej. Działając jako agent PTC Spółka zdobywa bogate doświadczenie handlowe oraz wypracowała silną pozycję na rynku produktów telefonii komórkowej, zarówno w systemie abonamentowym, jak i systemie pre-paid. 

2003 rok - Spółka kończy Umowę Agencyjną z PTC i sprzedaje stworzoną przez siebie sieć handlową autoryzowanych punktów ERA. Jednocześnie Spółka rezygnuje ze sprzedaży produktów abonamentowych i rozpoczyna działalność jako ogólnopolski dystrybutor zajmujący się sprzedażą hurtową produktów pre-paid. W tym roku zostaje uruchomiony system elektronicznej sprzedaży doładowań pre-paid przez terminale i jednocześnie budowana jest własna sieć sprzedaży elektronicznej produktów pre-paid pod handlową marką Halo Power.

2004 rok – Dzięki pozytywnej i owocnej współpracy z partnerami biznesowymi, Grupa LEW rozwija swoje systemy informatyczne i rozwija dystrybucję nowoczesnych terminali. Pod koniec roku Spółka poszerza obszar swojej działalności o dodatkową usługę, jaką jest akceptacja kart płatniczych na terminalach, jest to możliwe dzięki podpisaniu umowy z centrum akceptacji kart płatniczych CardPoint S.A.

2005 rok – Rok ten to intensywny rozwój sieci sprzedaży, liczącej w grudniu ponad 1 800 aktywnych terminali. Rozwój sieci sprzedaży to najważniejszy z priorytetów Grupy LEW dlatego kolejny okres to intensywne pozyskiwanie do  współpracy partnerskiej dużych sieci hurtowych, budujących własne sieci sprzedaży pre-paid na terminalach Grupy LEW. 

2006 rok - Firma przekracza liczbę 3000 aktywnych terminali sprzedaży elektronicznej doładowań pre-paid. W tym roku dzięki bardzo dobrej pozycji Grupy LEW na rynku, Spółką interesuje się MCI Management – fundusz specjalizujący się w inwestowaniu w firmy z branży nowych technologii. Negocjacje kończą się sukcesem, MCI Management zostaje inwestorem, a tym samym udziałowcem w Grupie LEW. Między innymi dzięki tej inwestycji Spółka wprowadza szereg działań inwestycyjnych oraz osiąga poziom 3500 terminali na koniec roku.

2007 rok - Popularność sprzedaży w systemie elektronicznym powoduje coraz większe nasycenie rynku, a Grupa LEW wciąż rozwija swoją sieć. Zostaje wprowadzona jednolita marka Dobry Punkt, będąca synonimem dostępności wszystkich usług poprzez jeden terminal. Rok kończy się wynikiem ponad 5 500 terminali wprowadzonych do rynku. 

2008/ 2009 rok - Firma wprowadza nowe usługi i dalej rozwija  sieć terminali.Na  koniec roku 2009 posiadamy ponad 7500 terminali,  w których oprócz usługi Doładowań dostępne są usługi : Akceptacja kart płatniczych praz  Płatności popularnych rachunków. 

2010 rok –  Grupa Lew wdraża własne nowatorskie systemy przetwarzania transakcji sprzedażowych oraz wyodrębnia w swojej strukturze profesjonalnie działający Dział Helpdesk oraz Dział Utrzymania Klienta.

2011 rok – Firma koncentruje się na rozwoju rynku inwestując w rozwój profesjonalnych struktur sprzedażowych.  W tym roku zostaje również wdrożony nowatorski system księgowo – handlowy. 

2012 rok – Grupa LEW obsługuje blisko 11 000 Terminali. Do oferty zostaje wprowadzona nowa usługa: programy lojalnościowe dla punktów sprzedaży oparte na Terminalach. W tym też roku firma przeprowadza pierwsze wdrożenia programów lojalnościowych u swoich klientów.

1 komentarz:

  1. Zdecydowałem się podjąć współpracę z www.eRachuba.pl. Jestem zachwycony – nie dość, że mają świetne podejście, to jeszcze dysponują ogromnym doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń