poniedziałek, 25 sierpnia 2014

SumUp – mobilne terminale płatnicze

Nie trzeba płacić abonamentu, by umożliwić klientom płacenie kartą za usługi. SumUp pozwoli realizować transakcje bezgotówkowe przy użyciu urządzeń mobilnych.

Włoski rząd przegłosował ustawę, która nakazuje wszystkim sprzedawcom akceptowanie płatności kartą. Z punktu widzenia klienta jest to dobre działanie, jednak zmuszanie firm do inwestowania w terminale płatnicze i płacenia abonamentu za ich użytkowanie, może negatywnie odbić się na finansach przedsiębiorców. W Polsce jeszcze nikt nie przeforsował takiego rozwiązania, ale nie jest wykluczone, że ktoś w końcu postanowi na siłę uszczęśliwić sprzedawców. Z drugiej strony, niektóre firmy mogą być zainteresowane wdrożeniem płatności kartą, ale koszty związane z wprowadzeniem takiej usługi skutecznie odstraszając je od tej inwestycji.

Tu z pomocą wychodzi SumUp, firma świadcząca usługi z zakresu mobilnej akceptacji kart płatniczych. Oferuje ona urządzenie PIN+, które pozwoli wykonywać transakcje bezgotówkowe bez opłacania abonamentu i podpisywania długich umów. By korzystać z mPOS-a od SumUp, wystarczy zainwestować w terminal, sparować go z tabletem lub smartfonem i ściągnąć aplikację mobilną. Opłaty będą pobierane wyłącznie od zrealizowanych transakcji, a pieniądze po odliczeniu prowizji zostaną od razu przelane na firmowe konto.

SumUp cieszy się sporym zainteresowaniem wśród młodych projektantów mody. Inwestowanie w tradycyjne terminale było dla tej branży niekorzystne i niewygodne. Opłacanie wysokiego abonamentu w miesiącach, gdy sprzedaż nie miała miejsca, mijało się z celem. Problemem była również konieczność ładowania terminali podczas prowadzenia ulicznych targów, a same urządzenia były zbyt duże, by nosić je ze sobą podczas obsługi klientów. Podczas jednych z największych targów mody w Warszawie, Hush, kilkudziesięciu projektantów akceptowało płatności kartami za pomocą PIN+. Rozwiązanie przydało się w szczególności wtedy. gdy w większości okolicznych bankomatów skończyła się gotówka i wystawcy bez akceptacji kart zaczęli tracić klientów. Z usług SumUp korzystali tacy projektanci jak Mamapiki, nosweet, Ewelina Kosmal czy marka ALE.

Współpracę z SumUp nawiązują również firmy dostarczające jedzenie do biur, m.in. Sushi Mateusz Parys, właściciel Qshi Sushi, oraz właściciele food trucków takich jak Soul Food Bus, Kill Grill Burger & Sandwich Bar czy B-KP „Słoniątko”. Terminale PIN+ sprawdzą się więc tam, gdzie z płatności bezgotówkowych korzysta się sporadycznie lub sezonowo. O zaletach tego systemu przekonała się też Ada Wawrzynkiewicz, trener w W&Z SWIM, która podczas roku szkolnego uczy dzieci i dorosłych pływania. Do tego grona dodajmy firmy ubezpieczeniowe, przedsiębiorców zajmujący się sprzedażą bezpośrednią, spedycją czy przewozem osób; dla nich mPOS-y są o wiele atrakcyjniejszym rozwiązaniem, niż tradycyjne terminale.

By korzystać z rozwiązań od SumUp, trzeba przede wszystkim zainwestować w PIN+. Terminal zamówimy na stronie producenta za 295 zł. Przed zakupem należy upewnić się, ze urządzenie będzie działało z posiadanym przez nas sprzętem mobilnym. Spis kompatybilnych urządzeń znajdziemy pod tym linkiem. PIN+ można podpiąć kablem minijack lub sparować za pośrednictwem Bluetooth 4.0. Sprzedawca ponosi jedynie koszty zakupu urządzenia oraz obsługi transakcyjnej - od płatności pobierane są prowizje w wysokości 1,95%.

AUTOR: EMIL BORZECHOWSKI
więcej >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz