czwartek, 21 sierpnia 2014

Jak powrót Amazon do gry zmieni układ sił w sferze mobilnych płatności?

Amazon stać na inwestycje, a nawet na straty w pierwszym etapie rozwoju i popularyzacji nowych rozwiązań. Dlatego jego powrót „na ring” budzi obawy graczy, którzy wiążą nadzieje z rozwojem rynku płatności mobilnych jak choćby PayPal’a.

Dla Amazon cenna jest wiedza o transakcjach konsumentów i inwestycje w budowanie i utrzymanie reputacji, którą budował przez lata. Dlatego jest gotowy zainwestować w rozwój nowych technologii nawet bez perspektywy szybkich zwrotów.

Eksperci przewidują, że prawdziwa walka w obszarze płatności mobilnych rozegra się w wokół tworzenia i wykorzystania nowych trendów nie zaś w obszarze implementacji i udoskonalania samej funkcji płatniczej. To otwiera możliwości przed nowymi inicjatywami i graczami, którzy mają apetyt na sukces w tym obszarze. W najbliższej perspektywie przekonamy się, czy zgarną go potęgi jak: Amazon, Starbucks, Google, Aple, PayPal … a może ktoś, o kim dziś nie słyszeliśmy?

Już teraz Amazon Local Register ogłosił uruchomieni nowego rozwiązania, które sprawnie pozwala przyjmować płatności kartowe za pomocą smartfona lub tabletu. To kolejny krok w rozwoju technologii i rozwiązań wiążących świat lokalnych dostawców i olbrzymiej platformy eCommerce. Rozwiązanie wydaje się idealne dla mniejszych usługodawców i sklepów.
Takiego, mobilnego terminala, z pewnością brakuje również w Polsce. Pozwoliłby zaoszczędzić pieniądze związane z podłączeniem do sieci akceptanta za pomocą obecnie standardowych urządzeń oszczędzając na technologii i opłatach. Gdyby tego typu rozwiązanie było spięte z niedrogą aplikacją typu CRM dostępną w modelu SaaS lub w chmurze usprawniającą  procesy sprzedaży dla małych i średnich detalistów mogłoby stanowić bardzo interesujące rozwiązanie.

“Soon, brick-and-mortar stores can be enabled to reduce their inventory and become show-rooming experiences that rely on the supply-chain magic of Amazon.com for in-house delivery, reducing footprint and operating costs significantly,” powiedział Rob McCarthy (Mobiquity).

Więcej >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz