Wywiad z Tomaszem Niewiedziałem – płatności mobilne; trendy w usługach bankowych; jak zwiększać transakcyjność na klientach
Niektórzy w określeniu bankowość mobilna 4G widzą bankowość rozumianą w sensie serwisu transakcyjnego z możliwością płatności mobilnych z poziomu aplikacji.
Ale nadal mówimy o aplikacji natywnej instalowanej na telefonie i teraz jakie funkcje będzie ona posiadała, to już zupełnie inna sprawa. W strategii BZ WBK musi się na nią składać możliwość realizacji transakcji bankowych, czyli przelewów między rachunkami czy doładowań telefonów. Jednak posiadają je dziś wszyscy. Aby wygrać, czyli pozyskać klientów, należy w aplikacji mobilnej mieć ofertę płatności mobilnych. Mowa tu o modelu „one time password” w stylu Polskiego Standardu Płatności, budowanego również z naszym udziałem, bądź płatności powiązanej z kartą w stylu NFC.
Jednak aby w dzisiejszych czasach zawalczyć o klienta, trzeba mieć jeszcze więcej. Trzeba mieć usługi dodane, na przykład możliwość kupowania z poziomu aplikacji mobilnej biletów komunikacji miejskiej czy możliwość zakupów w sklepie. Warto iść w tym kierunku, ponieważ użytkownicy przyzwyczajają się do określonej liczby aplikacji na swoim smartfonie, wiec należy zabiegać, aby właśnie nasza była aplikacją pierwszego wyboru. Im częściej użytkownik będzie korzystał z aplikacji, tym większą szansę będziemy mieć na to, by zbudować z nim relacje.
Łukasz Kłosowski, 7 lipca 2014
Zapraszam do przeczytania w całości >
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz