W Polsce jest zarejestrowanych 25 milionów pojazdów, ale
tylko 27 proc. z nich zostało objętych usługą assistance. Oznacza to, że 7 na
10 kierowców w krytycznej sytuacji może liczyć tylko na siebie. Średni wiek zarejestrowanego auta przekracza 10 lat. Co drugi badany
w 2014r. kierowca odpowiedział, że woli zapłacić za konkretną usługę, gdy jej potrzebuje,
niż wykupić pakiet ubezpieczeniowy.
Aplikacja HOLLO pojawia się więc we właściwym momencie i
może stać się chlubnym przykładem dobrze wydanych unijnych pieniędzy. Ma
wszelkie szanse wejść do standardu rozwiązań mobilnych w naszych smartfonach.
Stanowi prosty interfejs łączący kierowców z firmami świadczącymi usługi
assistance dla kierowców, w tym holownikami oraz małymi warsztatami
wyspecjalizowanymi w drobnych naprawach.
Kierowca nie musi się już głowić, by podać dokładny adres
gdy zatrzymał się na autostradzie, czy drodze szybkiego ruchu. Wysyła
zgłoszenie i natychmiast widzi najbliżej zlokalizowane auta pomocy drogowej,
ceny konkretnych usług i czas dojazdu. Wybiera usługodawcę i potwierdza
zgłoszenie. Otrzymuje informacje o przyjęciu zgłoszenia i może śledzić czas
dojazdu holownika.
W innej sytuacji z łatwością można będzie sprawdzić, który z
najbliżej położonych warsztatów może nam udzielić szybkiej pomocy i w jakiej
cenie.
HOLLO nie tylko odpowiada na podstawową potrzebę kierowców
związaną z bezpieczeństwem na drodze, ale i konkretne oczekiwania firm
holowniczych skazanych dziś na nasłuch policyjny, ogłoszenia w gazetach i
internecie.
Pomysłodawcy HOLLO zastosowali skaner QR Codów, dzięki czemu
wprowadzanie danych o pojeździe ogranicza się do wykonania zdjęcia kodu. Dane
pozyskane w ten sposób pozwalają łatwo dostosować oferty pomocy dla rodzaju
pojazdu.
Moduł płatności mobilnych PayPal pozwala rozliczyć usługi
nawet gdy kierowca nie dysponuje gotówką.
Aplikacja dostosowuje swoją funkcjonalność do rodzaju
użytkownika (klient – usługodawca) w momencie gdy on się loguje.
Twórcy deklarują, ze do końca bieżącego kwartału powiększą
liczę zarejestrowanych usługodawców, którzy korzystają z aplikacji z 30 do co
najmniej 100. Liczą na zainteresowanie firm i towarzystw ubezpieczeniowych,
którym HOLLO mogłoby pomóc w obsłudze klientów jednocześnie zwiększając jakość świadczonych
usług i zwiększając komfort klientów dziś skazanych na połączenia IVR.
HOLLO zyskało wstępną aprobatę ekspertów i mentorów programu
Orange Fab i ma szansę na wsparcie ORANGE.
Z łatwością można sobie wyobrazić, że w przyszłości może
zostać zastosowane dla innych usług assistance, np. związanych z awariami
instalacji gazowych i elektrycznych. W ten sposób firmy usługowe mogą dotrzeć
do klientów i zyskać możliwość dodatkowej komunikacji z nimi, aby edukować
użytkowników odnośnie nowych usług czy zmian w ofercie.
Możliwości wydają się nieograniczone. Osoby zainteresowane
mogą pobrać aplikację z Google Play lub AppStore.
eM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz